לטייל, לאכול, לבלות אירועי "טעמים בעמקים"

בחוויית "טעמים בעמקים" היא מסוג האירועים שכיף לחזור אליהם. עמקי הצפון הופכים לשבוע אחד לחדר אוכל רחב, מלא בניחוחות של אדמה ושדות, כרמי זיתים ושטחי חקלאות, ולצד ארוחות מיוחדות במסעדות האזור, יש גם יופי של אירועים, סדנאות ופעילויות.

בימי הפסטיבל מציעות המסעדות המשתתפות תפריטי ארוחות במחירים מיוחדים, ובכך מנגישות את עצמן ונחשפות לקהלים חדשים. כל המסעדות מקומיות ולא רשתות ארציות, ומייצגות את האזור. בחלקן יתקיימו סדנאות, באחרות מופעים או ערבי יין.

חובבי קולינריה, "פודיז", מגיעים במיוחד למסעדה כזו או אחרת, לא חשוב המרחק, אבל רוב המטיילים בוחרים ביעד, ועל הדרך משלבים מסעדה כחלק מהבילוי. לכן חשבו הוגי הפסטיבל גם על תוכן.

בקיבוץ שער העמקים הכינו חגיגה של חורף. אמנים יציגו עבודות בגלריות, פאב "האסם" המקומי יארח הרכב של מוזיקת עולם, ויהיו הפעלות לילדים ומתחם דוכנים שכולל בגדים, תכשיטים וכמובן אוכל (1.2, כניסה ללא תשלום). בכפר חסידים הלכו על קונספט מעניין אחר. ביום שישי 2.2 ייצא סיור משפחתי על טרקטור ועגלה שיחלוף בין חצרות האיכרים בכפר ובכל תחנה תתקיים פעילות מיוחדת אחרת.

התחנה הראשונה תהיה אצל אלי יונאי, חקלאי ותיק, דור שלישי לחקלאים, ששימר את המסורת המשפחתית באוסף של כלים חקלאיים, ויצר בחצר תצוגה מרשימה. החצר שלו לא פתוחה לקהל בדרך כלל. במתחם יותר מ-60 כלים חקלאים, ולא כלי עבודה ידניים קטנים, אלא מחרשות, מדשנות, מזרעות וכיוצא באלה, וגם טרקטורים מסוגים שונים ועוד. האיש החביב הזה כל-כך אוהב את הכלים שלו, ויש לו סיפורים מופלאים, אז שווה להגיע לביקור. חוץ מזה, יוכלו המטיילים ללקט בסיור ירקות ולהשתתף בסופה בקבלת שבת שמחה ביענקל'ס שטעטל (הסיור ללא תשלום, קבלת שבת 10 שקל למשתתף).

כדי להתרשם מהארוחות, ביקרתי בשתי מסעדות איטלקיות, חדשות לגמרי. רינו מילאנו מעפולה וגוסטינו מרמת ישי, שמשמרות את הרעיון "מהשדה לצלחת" המאוד איטלקי, בזכות הקרבה לחקלאי העמק. ברינו מילאנו (הכשרה) המוטו הוא מטבח פתוח ובישול מול הלקוחות. האוכל נפלא וארוחת הבוקר לא שגרתית (טל' 1700-505504). בגוסטינו דגמנו ארוחת צהריים והאוכל היה איכותי אף הוא. כאן יותר מעוצב ומעט יותר יקר, ולא כשר (04- טל' 9883300). 28.1-11.2, ארוחות: 79-109 שקל. לפרטים: http://teamim-baamakim.co.il/