נער בן 15 התחזה לראש ה-CIA ופרץ למאגרי המידע שלהם

גמבל בן ה-15 פרץ גם לאינטרנט הביתי של ג'יי ג'ונסון, מזכיר ביטחון המולדת של ארה"ב, הקשיב להודעות הקוליות שלו ושלח הודעות טקסט מהטלפון שלו ■ לפי האישומים, הוא התקשר אליו ולאשתו ללא הרף והשאיר לו הודעות בהן הוא מאיים ש"ישכב עם הבת שלו"

CIA / שאטרסטוק
CIA / שאטרסטוק

קיין גמבל, נער בריטי בן 15, הצליח לפרוץ למאגרי מידע אמריקאיים חשאיים ולהשיג גישה לתוכניות על מבצעים מודיעיניים וצבאיים באפגניסטן ואיראן. הוא עשה זאת על-ידי העמדת פנים שהוא ראש ה-CIA ועל-ידי התחזות לבכירים נוספים. בנוסף, פרץ גמבל לחשבונות אישיים של בכירי מודיעין, הטריד אותם ופרסם מידע אודותיהם ברשת. הוא הודה באשמה ב-10 סעיפים.

בטלגרף נכתב כי שיטת הפעולה של גמבל הייתה "הנדסה חברתית" - הוא בנה תמונה אודות האנשים שלחשבונותיהם פרץ והשתמש בה כדי לגרום לאחרים לתת לו עוד מידע. כך שכנע מוקדנים בחברת אינטרנט שהוא ג'ון ברנן, שעמד בראש ה-CIA בתקופה בה האישומים קרו. בשיטות דומות הצליח לגשת גם לחשבון ה-AOL של ברנן, ולבסוף למיילים, אנשי הקשר, והאחסון שלו בענן icloud ואף לאייפד של אשתו. גמבל גם שכנע מוקד תמיכה של ה-FBI שהוא מארק גיליאנו, סגן ראש הסוכנות דאז, על-מנת לגשת למאגר מידע מודיעיני.

התובע ג'ון לויד ג'ונס אמר כי גמבל הקים ב-2015 את קבוצת Crackas With Attitude ואמר לעיתונאי ש"הכול התחיל כשהפכתי ליותר ויותר עצבני לגבי בכירים בממשל האמריקאי, מכמה שהם מושחתים וקרי-דם, אז החלטתי לעשות משהו לגבי זה".

גמבל, היום בן 18, פרסם את האינפורמציה הרגישה בוויקיליקס וטוויטר, ולפעמים השתמש בהאשטאג #freePalestine. בנקודה מסוימת במהלך החודשים בהם ביצע את המעשים אמנם אמר בצ'אט באינטרנט ששקל לא לשתף יותר מידע, "כי זה מסכן חיים, אבל אז חשבתי על זה שהם הורגים אנשים חפים מפשע בכל יום" הסביר.

גמבל פרץ גם לאינטרנט הביתי של ג'יי ג'ונסון, מזכיר ביטחון המולדת של ארה"ב, הקשיב להודעות הקוליות שלו ושלח הודעות טקסט מהטלפון שלו. לפי האישומים הוא התקשר אליו ולאשתו ללא הרף, שאל אותה "אני מפחיד אותך?" והשאיר לו הודעות בהם הוא מאיים ש"ישכב עם הבת שלו". בערך באוקטובר 2015, כשגמבל היה בן 16, הוא השיג גישה לחשבונות הביתיים של גיליאנו כשהתחזה לו, והשתמש במידע שהשיג כדי לגשת לפורטל ה-FBI שכולל פרטים על עובדים, ומידע מודיעיני פלילי.

ב-FBI הבינו שהמערכת שלהם נפרצה ושינו את הססמה, אך בהמשך גמבל הצליח לשנות אותה ולהיכנס שוב כשהעמיד פנים שהוא גיליאנו בשיחת טלפון. הוא השתמש בגישה כדי לגנוב ולפרסם פרטים אישיים על השוטר דארן ווילסון שהרג בירי את הנער השחור מייקל בראון במיזורי. באותו זמן הוא הטריד את משפחת גיליאנו ומקורבים אליהם בשיחות טלפון רבות, מה שגרם להם לבקש הגנה מהסוכנויות המודיעיניות ושומר חמוש הוצב בביתם.

בפברואר 2016 גמבל השיג גישה לרשת של מחלקת המשפטים של ארה"ב דרכה ניגש לפרטים על 20,000 עובדים ב-FBI ועל תיקים, כולל זה על דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. ה-FBI והשירות החשאי של ארה"ב היו כל כך מודאגים מהחומרים שהחזיק עד שהתקשרו מיד למשטרת בריטניה, והוא נעצר בביתו. גמבל הטריד בכירי מודיעין נוספים בין היתר באמצעות פריצה למחשב האישי והורדת חומרים פורנוגרפיים, פריצה לחשבונות מדיה חברתית ושליחת הודעות בשמם, ואף התראה למשטרה על תקרית אלימה שגרמה להקפצת צוות חמוש לביתו של ג'ון הולדרן, יועצו של אובמה בתחומי מדע וטכנולוגיה.

מומחים בתחום הבריאות מטעם ההגנה טענו כי הוא נמצא על הספקטרום האוטיסטי, והיה בעל התפתחות מנטלית של בן 12 או 13 בזמן בו התרחשו המעשים. עוד נטען כי אין לו חברים, וכי האדם הקרוב אליו ביותר הוא אמו, שעובדת כמנקה וזכתה בסכום של 1.6 מיליון יורו בלוטו ב-1997, אבל איבדה את כל הכסף בעסקאות נדל"ן.