היערכות למכירת השליטה: תוכנית פרישה מרצון בלאומי קארד

תוכנית פרישה מרצון מיועדת ל-110-130 עובדים, המהווים שיעור ניכר מכוח העבודה בה ■ המהלך של לאומי קארד מגיע בהמשך לירידה חדה במספר העובדים בחברה, שחווה קיצוץ של 115 משרות בתוך שנתיים, ל-1,115 עובדים בסוף 2016

רון פאינרו - מנכ"ל לאומי קארד, צילום: איל יצהר
רון פאינרו - מנכ"ל לאומי קארד, צילום: איל יצהר

חברת לאומי קארד, שנמצאת עדיין בשליטת בנק לאומי (80%), הוציאה היום לדרך תוכנית פרישה מרצון ל-110-130 עובדים, המהווים אחוז ניכר מכוח העבודה בה. מדובר בתוכנית שהוסכמה בין ההנהלה לוועד העובדים בחברה.

המהלך מגיע בצל רעידת אדמה אדירה שמתרגשת על חברות כרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים עם הוצאתן הצפויה מידי הבנקים ומכירתן לגורמים חוץ-בנקאיים, וזמן קצר לאחר שנודע על שיעור ההפחתה ההדרגתית שתתרחש בעמלה הצולבת בכרטיסי אשראי.

בחברה הסבירו כי "ההחלטה על צעד זה התקבלה לאור הטמעת חידושים טכנולוגיים, שינוי תנאים עסקיים וההתייעלות הנדרשת כחלק מיישום חוק שטרום, וזאת לצד ההפחתה הצפויה בעמלה הצולבת", ופירטו כי, בין היתר, יקבלו הפורשים מרצון מענק פרישה חד-פעמי מוגדל בגובה 200% על בסיס משכורת אחרונה.

המהלך של לאומי קארד הוא בהמשך לירידה החדה שחלה במספר העובדים בחברה שחווה קיצוץ של 115 משרות בתוך שנתיים - ל-1,115 עובדים בסוף 2016. למעשה, לאומי קארד מוציאה לדרך תוכנית פרישה מרצון בדומה לזו שעל-פי חשיפת "גלובס" הציעה גם חברת כרטיסי האשראי של בנק הפועלים - ישראכרט - לעובדי בנק הפועלים בתחילת החודש שעבר. אז דווח כי מדובר בכ-70 עובדים.

נציין, כי בשנים האחרונות התאגדו העובדים בשלוש חברות כרטיסי האשראי בהסתדרות, מהלך שהביא לשיפור בתנאי השכר שלהם שהיו נחותים משמעותית לעומת אלו של עובדי הבנקים.

ההסכם בלאומי קארד נכנס לתוקף ב-2015 והוא עד סוף מארס 2018.