איטליה מנהלת חקירה נגד אפל וסמסונג בחשד להאטת מכשירים

החקירה מתנהלת תחת חשד שהחברות האטו במכוון מכשירים מתוצרתן

apple / צילום: שאטרסטוק
apple / צילום: שאטרסטוק

ענקיות הסלולר אפל וסמסונג נמצאות תחת חקירות של הממשלה האיטלקית לגבי האטה מכוונת של מכשירים, לפי דיווח TheVerge. החקירה, שמנהל ארגון AGCM המפקח על הגבלים עסקיים במדינה, מבקשת לקבוע האם שתי יצרניות הסמארטפונים הפופולריות משתמשות בעדכוני תוכנה כדי להאט את המכשירים ולגרום ללקוחות לשדרג את המכשירים שלהם. הארגון טוען כי ייתכן שהחברות לא מספקות מספיק מידע ללקוחות.

לגבי ההשפעה של עדכוני תוכנה והעובדה שהתקנה שלהם עלולה להאט את המכשירים, מה שמהווה הפרה של מספר סעיפים בקוד ההגנה הצרכני האיטלקי.

הארגון אמנם לא הזכיר את הודאתה של אפל מהזמן האחרון שהעדכונים אכן מאטים מכשירים עם סוללות ישנות במטרה למנוע ממכשירים ישנים כיבוי לא מתוכנן, אבל סביר שהסוגיה קשורה לפחות חלקית לתמריץ לקיים חקירה. בעוד שהחקירה של סמסונג היא חידוש, המתחרה הגדולה אפל מתמודדת כבר תקופה עם ההשלכות של הודאתה בהאטת הסוללות. החברה כבר ניצבת בפני חקירה פלילית בצרפת, בה האטה מכוונת היא בניגוד לחוק.

בנוסף לחקירות הפליליות, ארגון צרכני בדרום קוריאה הגיש תלונה בשבוע שעבר נגד אפל, למרות שעוד לא ברור אם היא תתפתח לחקירה רשמית, לפי רויטרס. בנוסף לתלונה, הארגון הגיש גם תביעה נגד החברה. ארגון מסין כתב לאפל בבקשה שתסביר את האטת הביצועים ואת הפתרונות שהיא מתכננת לספק לצרכנים.

מנכ"ל אפל, טים קוק, אמר בראיון בשבוע שעבר כי העדכון הבא ל-iOS יאפשר למשתמשים לבטל את ההאטה, ויספק אינפורמציה על מצב תקינותן של הסוללות. החברה לא ממליצה לבטל את ההאטה מחשש שכיבוי פתאומי יקרה בזמן חירום וימנע ממשתמשים להשתמש במכשיר.