משרד האנרגיה הקים צוות לבחינת המלצות ועדת צמח

הצוות יבחן את ההתפתחויות שחלו במהלך 4.5 השנים שחלפו מאז קבלת ההחלטה בתחומי הביקוש לגז הטבעי ■ מועד סיום העבודה המקצועית: עד לחודש יוני השנה

אסדת קידוח / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אסדת קידוח / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

בהתאם להחלטת הממשלה מ-2013 לבחינת מדיניות בנושא משק הגז הטבעי בישראל (ועדת צמח), הקים משרד האנרגיה צוות לבחינה תקופתית של המלצות הוועדה. בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד האנרגיה - אודי אדירי.

הצוות יבחן את ההתפתחויות שחלו במהלך ארבע וחצי שנים, מאז קבלת ההחלטה בתחומי הביקוש לגז הטבעי ועריכת חשיבה מחודשת בנושאי היצע וביקושים לגז טבעי. אחת המטרות המרכזיות של הוועדה היא קביעת מדיניות לשמירת עתודות לאספקת הצריכה המקומית של הגז, אל מול האפשרות הייצוא.

הוועדה הבין משרדית הראשונה לבחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז הטבעי מונתה באוקטובר 2011. הוועדה, שבראשה עמד שאול צמח, מנכ"ל משרד האנרגיה דאז, הגישה את המלצותיה באוגוסט 2012. כשנה לאחר מכן החליטה הממשלה לקבל את עיקרי ההמלצות של הוועדה ולבחון מחדש את ההשפעות של גילוי הגז על המשק בעוד ארבע שנים.

הצוות הנוכחי מורכב מנציגי הממשלה שפעלו בהרכב המקורי של הוועדה לבחינת מדיניות הגז הטבעי: המועצה הלאומית לכלכלה, אגף תקציבים באוצר, המשרד להגנת הסביבה, רשות ההגבלים העסקיים, היועץ המשפטי לממשלה, רשות הגז הטבעי, משרד החוץ והמועצה לביטחון לאומי.

הצוות מיועד לסיים את העבודה המקצועית עד לחודש יוני השנה, ולכלול קבלת התייחסות הציבור ובעלי העניין לעבודה המקצועית.