מגמה חיובית בסיום המסחר באירופה; מניות הרכב במזרח עלו

השבתת הממשל בארה"ב נמצאת על סף סיום ■ החוזים העתידיים מאותתים על עליות בפתיחה ■ לאחר פגישה בת יומיים החליט הבנק המרכזי ביפן, כצפוי, להותיר את המדיניות המוניטורית במדינה ללא שינוי

המסחר באירופה התנהל היום (ג') במגמה מעורבת שערים, וזאת על רקה הסגירה החיובית באסיה ועל רקע סיום להשבתת הממשל האמריקאי.

 

השבתת הממשל בארה"ב נמצאת על סף סיום: מחוקקים דמוקרטים ורפובליקאים בסנאט הסכימו אמש להצביע בעד חוק תקציב, שיממן את פעילות הממשל עד 8 בפברואר, מתוך הבנה שעד תאריך זה תקיים מליאת הסנאט הצבעה על סוגיית ה"חולמים". זה הכינוי שהוענק לכ-800 אלף מהגרים צעירים, שהובאו לארה"ב באופן בלתי-חוקי כילדים ע"י הוריהם, רובם ככולם ממקסיקו, ושעתה נשקפת סכנה להמשך שהייתם בארה"ב.

בגזרת המאקרו האיראופאית, היום יתפרסם נתון ההלוואה הציבורית בבריטניה. הנתון מגלם את הפער בין ההוצאה וההכנסה של ארגונים ציבוריים כמו מוסדות הממשל והרשויות המקומיות בחודש הקודם. מספר הגבוה מ-0 מלמד על הוצאות גבוהות מהכנסות (וההפך). הנתון עמד על 1 מיליארד פאונד והאנליסטים צפו כי יעמוד על 4.2 מיליארד פאונד (לכן התוצאה טובה).

דוחות כספיים: מכירות לוג'יטק עלו ב-22% מבשנה שעברה לשיא של כל הזמנים העומד על 812 מיליארד דולר. עם זאת, הרווח למניה עמד על 0.48 דולר לעומת 0.59 דולר בשנה שעברה. החברה מציינת שהרווחיות נפגעה בשל 16 מיליון דולר הוצאות מס שלא במזומן שנרשמו בשל רפורמת המס בארה"ב. כמו כן גם חברת התעופה הציבורית איזיג'ט פרסמה את דוחותיה והם מציגים עליה של 8.4% במכירות לנוסע של החברה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. כמו כמות הנוסעים לרבעון עלו ב-8%. 

ענקית הריטייל האירופאית קרפור  (Carrefour), הודיעה על התייעלות הכוללת פיטורים של 2,400 עובדים במשרדי ההנהלה בצרפת. בנוסף החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט במסחר אלקטרוני והיא תשקיע 2.8 מיליארד יורו בתחום בחמש השנים האחרונות.

המסחר בבורסות אסיה נסגר היום בעליות שערים. אמש ננעל המסחר בבורסות ניו-יורק בעליות, עם רוח גבית חזקה מהסיום הצפוי של השבתת הממשל. המדדים המובילים דאו ג'ונס, הנאסד"ק ומדד S&P 500 ננעלו בסיום בשיאים חדשים. 

 

הניקיי היפני הגיב למצב בארה"ב ועולה ב-1.23%. מניות הרכב רשמו עליות שערים: טויוטה  רשמה עליות של 0.79%, הונדה  קפצה ב-1.81%. מניות הטק ריכזו עניין, בראשן סופטבנק  שהתרוממה ב-2.02%.

לאחר פגישה בת יומיים, החליט הבנק המרכזי ביפן, כצפוי, להותיר את המדיניות המוניטורית במדינה ללא שינוי. 

לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה על העלאת המכס על מכשירים סלולריים ומכונות כביסה, מניית LG  ירדה ב-2%, והיום הראתה סימני התאוששות. סמסונג , עלתה ב-1.91%.