רואנדה: לא חתמנו על הסכם עם ישראל בנושא מבקשי המקלט

בחשבון הטוויטר שלה הכחישה ממשלת רואנדה על הסכם סודי לקליטת מהגרים ■ הפגנות נערכו אתמול מול שגרירות רואנדה בהרצליה ומול בית הנשיא בירושלים

מבקשי משלט / צילום: תמר מצפי
מבקשי משלט / צילום: תמר מצפי

בעוד המחאה הציבורית נגד מבצע הגירוש של מבקשי מקלט למדינה שלישית הולכת וגוברת, ממשלת רואנדה הודיעה באמצעות חשבון הטוויטר הרשמי כי לא חתמו על הסכם עם ממשלת ישראל.

"בהתייחס לשמועות שהתפרסמו לאחרונה בכלי התקשורת, מבקשת ממשלת רואנדה להודיע ​​כי מעולם לא חתמה על שום עסקה סודית עם ישראל בנוגע לקליטת מהגרים אפריקאים", נאמר שם. "רואנדה מוכנה לעזור בכל דרך, מוגבלת ככל שתהיה, על ידי קבלתם של מי שזקוק לכל מי שיגיע לבית, מרצון וללא כל אילוץ... בזמנים אלה של משבר הגירה עולמי, רואנדה נחושה לסייע ככל האפשר לגברים, נשים וילדים אשר מוצאים עצמם בגלות. רואנדה מלאת חמלה כלפי אחינו האפריקאים שמתים מדי יום בים הפתוח, נמכרים בשווקי עבדים כמו בקר או מגורשים ממדינות בהן הם מחפשים מקלט".

אתמול נערכו הפגנות מול שגרירות רואנדה בהרצליה, ובערב אל מול בית הנשיא בירושלים. מספר טייסים הודיעו אתמול שלא יסכימו להטיס את המטוסים ובהם המגורשים.

נשיא רואנדה פול קגאמה אישר בעבר בראיונות כי בכוונתו לשתף פעולה עם ישראל בנושא. גם שרת החוץ של רואנדה לואיס מושיקיאבו אישרה בראיונות לעיתונות זרה כי מדינתה תקלוט עשרות אלפי מבקשי מקלט מישראל. כעת, לאור ההודעה, יתכן שהמדינה השלישית הנותרת תהיה אוגנדה.

בראשית השבוע בישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נתניהו כי אין מדובר בגירוש של מבקשי מקלט ופליטים, אלא של מהגרי עבודה.