SCD שבבעלות רפאל ואלביט רכשה חברה מקולורדו

החברה רכשה את קוואנטום אימג'ינג, העוסקת בפיתוח וייצור מצלמות ואמצעים לראיית לילה

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי

חברת SCD, שעוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות אלקטרו-אופטיות, השלימה בימים האחרונים את רכישת החברה האמריקאית קוואנטום אימג'ינג - כך נודע ל"גלובס". בחברה אישרו כי העסקה לרכישת החברה האמריקאית נחתמה, אך סירבו לנקוב בסכום ששולם עבורה.

SCD, הנמצאת בכרמיאל, מעסיקה כ-500 עובדים ומכירותיה השנתיות מוערכות ב-150-200 מיליון דולר בשנה, לשווקים הביטחוניים והאזרחיים. החברה נמצאת בבעלות שווה של החברה הביטחונית ממשלתית רפאל מערכות לחימה והחברה הביטחונית הפרטית-ציבורית אלביט מערכות. קוואנטום אימג'ינג פועלת מקולורדו ומעסיקה כמה עשרות עובדים.

עיקר פעילותה של SCD הוא בפיתוח של גלאים מתקדמים שמשפרים ביצועים של מערכות לראיית לילה, המשמשות גופים צבאיים וגופים אזרחיים. קוואנטום אימג'ינג עוסקת בפיתוח ובייצור של מצלמות ואמצעים לראיית לילה, ובמשך שנים ארוכות SCD הייתה ספקית שלה בתחום הגלאים.

מנכ"ל SCD, דני סלסקי, אמר ל"גלובס" כי ההחלטה לרכוש את החברה האמריקאית התקבלה במסגרת היערכות החברה להרחיב את פעילותה לשוק הביטחוני בארה"ב, כמו גם לשוק האזרחי - תוך פנייה לתחום כלי הרכב האוטונומיים ולשוק הכלים הבלתי מאוישים. "הביקוש בשוק האמריקאי למוצרינו עלה במהלך השנים האחרונות, והחיבור בינינו לבין קוואנטום אימג'ינג יאפשר לנו להרחיב יחד את היקף הפעילות בארה"ב. בין הלקוחות של קוואנטום בארה"ב גם חברות ביטחוניות מובילות, שמשלבות את האמצעים שלה בתוכניות פיתוח שונות ברמת החייל בשטח, הרק"מ (רכב קרבי משוריין) והמערכות המוטסות".