סגירה מעורבת בוול סטריט; הדאו סגר בשיא חדש

תוצאות GE היו מתחת לתחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה ■ קומקאסט הכניסה כ-22 מיליארד דולר ברבעון - מעל הצפי המוקדם ■ מאקרו: נתון מכירות הבתים הקיימים והשינוי במלאי הנפט הגולמי

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית אמש ועל רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה. בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. הרקע למגמה המעורבת בארה"ב בימים האחרונים הוא דחיית המשבר התקציבי, שגרם להשבתת הממשל הפדרלי בסוף השבוע האחרון. הקונגרס האמריקאי הסכים על העברת מימון לפעילות הממשל עד ה-8 בפברואר - אז צפויה המחלוקת להתעורר מחדש.

 

דיווחים שונים שפורסמו אמש גורסים כי בורסת הנאסד"ק שוקלת השקת אופציות על המטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר, הביטקוין.

פורסם היום נתון מכירות הבתים הקיימים בארה"ב לחודש דצמבר והוא עומד על 5.57 מכירות בהתאמה שנתית, נתון הנמוך מהצפי שעמד על 5.72 מיליון. בהמשך פורסם נתון השינוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב בשבוע שעבר והוא עומד על ירידה של כ-1.1 מיליון חביות במלאי, זאת לעומת צפי ירידה של 1 מיליון.

ענקית הטכנולוגיה הסינית באידו רומזת על הרחבת שיתוף-הפעולה עם נטפליקס  האמריקאית. בוועידה הכלכלית העולמית בדאבוס רמז נשיא באידו, יה קין זאהנג, כי תכנים מתוצרת נטפליקס יגיעו בקרוב למשתמשים הסינים של באידו. הצהרה זו באה על רקע הסכם שנחתם עם נטפליקס, במסגרתו סוכם על יבוא תכנים מארה"ב לסין. דוחות נטפליקס ל-2017 הצביעו על מכירות של כ-3.2 מיליארד דולר, וגיוס כ-8.5 מיליון לקוחות ברבעון הרביעי. (לסיפור המלא)

רשויות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי הטילו על ענקית השבבים קוואלקום קנס בסך כמיליארד אירו (כ-1.2 מיליארד דולר) בעקבות אישום לפיו החברה שילמה לאפל על מנת שתשלב במוצריה רק שבבים מתוצרת קוואלקום - על חשבון שבבים של יריבותיה, בהן אינטל ו-AMD (לסיפור המלא).

עונת הדוחות

קונגלומרט התעשייה יונייטד טכנולוגיות , דיווחה על רווח של כ-400 מיליון דולר לרבעון האחרון, ו-50 סנט למניה. זאת ביחס ל-1 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה ו-1.26 דולר למניה. תאגיד המדיה קומקאסט  פרסם את דוחותיו לרבעון הרביעי של 2017. רווחי קומקאסט עמדו על 49 סנט למניה - גבוה מתחזיות האנליסטים לרווח של 47 סנט למניה. ההכנסות עמדו על 21.92 מיליארד דולר, לעומת 21.82 מיליארד דולר שחזו האנליסטים. התוצאות מהוות שיפור מסוים לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה - אז רשמה קומקאסט רווחים של 45 סנט למניה אל מול הכנסות של 21.03 מיליארד דולר. 

ג'נרל אלקטריק : החברה הרוויחה 27 סנט למניה - נמוך ב-2 סנט מתחזיות האנליסטים. ההכנסות עמדו על 31.4 מיליארד דולר - ירידה של 5% מ-33.09 מיליארד דולר ברבעון המקביל. האנליסטים העריכו כי החברה תייצר הכנסות גבוהות יותר של כ-34.06 מיליארד דולר. נוברטיס  החברה דיווחה על רווח למניה של 1.21 דולר כשהיא עוקפת את תחזיות האנליסטים ב-0.02 דולר למניה. כמו כן סה"כ ההכנסות של החברה עלו ב-4.9% מהרבעון המקביל בשנה שעברה ל-12.92 מיליארד דולר. 

לאחר הנעילה: דוחות יצרנית הרכב פורד   ו-לאס וגאס סנדס  - תאגיד בתי הקזינו של המיליארדר היהודי, שלדון אדלסון.