לא רק סלפי: אורן חזן מתגייס להצלת הטלוויזיה החינוכית

ח"כ אורן חזן מקדם הצעת חוק שתמנע את סגירת הטלוויזיה החינוכית המעסיקה 180 עובדים ■ משרד האוצר צפוי להתנגד להמשך הפעלת החינוכית משיקולים תקציביים

צילום / איל יצהר
צילום / איל יצהר

חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) הגיש אתמול הצעה לתיקון "חוק השידור הציבורי", כך שהטלוויזיה החינוכית תמשיך לפעול גם לאחר אוגוסט 2018 ולא תוטמע בתאגיד השידור הציבורי "כאן", כפי שקובע החוק הנוכחי. על ההצעה של ח"כ חזן חתומים 40 חברי כנסת, בהם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם.

חזן אמר אתמול ל"גלובס" כי אינו מתכוון להרפות מהסוגיה של הטלוויזיה החינוכית, ובכוונתו להילחם על הנושא ולנצל לצורך כך את העובדה שהוא חבר מטעם הקואליציה בוועדת הכספים של הכנסת, שתתחיל לדון בקרוב בתקציב. גם בוועד העובדים של החינוכית תולים תקוות ביוזמה של חזן. "כרגע העיניים שלנו נשואות לחזן, שהוא במידה רבה תקוותנו האחרונה" אמרה אתמול ל"גלובס" לילך שז"ר, יו"ר ועד הטכנאים וההנדסאים בחינוכית.

על-פי חוק השידור הציבורי, שנה ו-3 חודשים לאחר יציאת התאגיד לדרך, באוגוסט 2018, תופסק פעילותה של הטלוויזיה החינוכית, ובמקומה יוקם ערוץ לילדים בתוך התאגיד. הטלוויזיה החינוכית היא יחידת סמך של משרד החינוך, ו-180 העובדים המועסקים בה הם עובדי מדינה המאוגדים בהסתדרות. החוק אינו מציין במפורש מה אמור לעלות בגורלם של העובדים, ועד כה גם לא החל משא ומתן איתם בעניין זה.

העובדים, וזה לא חדש, זוכים לתמיכה נרחבת במשכן הכנסת. לפני כמה חודשים הגיש ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) הצעת חוק דומה, וגם עליה חתמו ח"כים רבים מכל סיעות הבית. גם שר התקשורת איוב קרא, שנפגש כבר עם אנשי הוועד, מביע תמיכה עקרונית במאבקם. בעבר הבטיח קרא בנאום בכנסת כי "אם יבוא תיקון לחקיקה בקונצנזוס בבית הזה, אני אתמוך בו". לפי חלק מההערכות, משרד התקשורת עשוי לתמוך בהצעת החוק של חזן, גם כדי להכניס בה בהמשך תיקונים נוספים הנוגעים לתקציב התאגיד, בדומה לתהליך שהתבצע לאחרונה עם הצעת חוק של ח"כ שרן השכל, בנוגע לערוצים הייעודיים.

התמיכה הרחבה הזאת לא באה עד כה לידי ביטוי מעשי בשל עמדת משרד האוצר, שהדרג המקצועי בו הוא זה שדחף למהלך של סגירת החינוכית בחוק השידור הציבורי, והוא גם זה שממשיך לעמוד כעת על עמדתו שלפיה סגירת החינוכית, וביסוסה בעיקר על תוכניות שיופקו על-ידי חברות הפקה חיצוניות, תוביל לחיסכון תקציבי ניכר עבור המדינה.

ח"כ חזן אמר ל"גלובס" בעניין זה כי נקבעה לו כבר פגישה עם שר האוצר, משה כחלון, ליום שני הקרוב, ובמסגרתה בכוונתו להעלות את הנושא, ולנסות להביא לשינוי עמדת המשרד. אפשרות נוספת בשדה הפוליטי שהעובדים תולים בה תקווה מסוימות היא התערבות פעילה יותר של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שאולי יוכל להגיע להסכמות בעניין זה מול השר כחלון.