הקפאת הליכים למטבחי דקור: עוה"ד נרדיה וחדש מונו לנאמנים

ביהמ"ש החליט לאפשר הקפאת הליכים לחברה עד 8 במארס, כדי לנסות למצוא משקיע ■ בימים האחרונים מתברר כי מצב החברה החל לתת את אותותיו גם בגזרת הלקוחות: הטלפונים במטבחי דקור מנותקים מתחילת השבוע, ולקוחות שהגיעו גילו משרדים סגורים

דקור מטבחים / צילום: תמר מצפי
דקור מטבחים / צילום: תמר מצפי

הצרות של מטבחי דקור: בית המשפט המחוזי בבאר-שבע אישר היום (ה') בשעות הצהריים למנות את עו"ד ליזה חדש ועו"ד מור נרדיה ממשרד לוי טילר ושות' כנאמנים לתקופת הקפאת ההליכים בחברת מטבחי היוקרה שנקלעה למערבולת אדירה.

על-פי פרוטוקול הדיון שהתקיים היום, לדקור יש חובות בהיקף כולל של כ-104.5 מיליון שקל על-פי אומדן נוכחי, בעוד שנכסיה שווים כ-101.4 מיליון שקל. על כן, בית המשפט החליט לאפשר הקפאת הליכים לחברה, "כדי לנסות ולמצוא משקיע לחברה", עד ל-8 במארס.

עוד הוחלט כי "העיקולים שהוטלו על חשבונות החברה יבוטלו", וכי "הנאמנים יודיעו דבר הקפאת ההליכים לכל הנושים שסכום נשייתם עולה על 20 אלף שקל".

עוד החליטה השופטת, עם הסתייגות, על צו הקפאה אישי גם לבעל השליטה יוסי אלקובי, כולל צו איסור דיספוזיציה האוסר עליו לעשות כל שינוי בנכסיו, "בין אם אלה רשומים על שמו ובין אם לאו". בחברה מועסקים כ-200 עובדים, שעתידם לוט בערפל.

בימים האחרונים מתברר כי מצב החברה החל לתת את אותותיו גם בגזרת הלקוחות, שכן הטלפונים בחברה מנותקים מתחילת השבוע, ולקוחות מדווחים על פגישות שהיו אמורות להתבצע מול נציגי החברה, אך לקוחות שהגיעו גילו להפתעתם משרדים סגורים.

בעמוד הפייסבוק של החברה אף פורסמה הודעה שמאשרת את המידע הזה, מפנה את הלקוחות למייל של החברה ומציינת כי הם מקווים כי הטלפונים ישובו לפעול. לידי "גלובס" הגיעו פניות רבות של לקוחות מודאגים שהזמינו מטבח בחודשים האחרונים מהחברה ואף שילמו עליו חלק מהתשלומים - וכעת חוששים שלא יקבלו את הזמנתם.

הדברים מתרחשים על רקע בקשה לפירוק זמני חברת אריגים ובקשה למינוי כונס נכסים זמני שהגיש בנק הפועלים. לטענת בנק הפועלים בדיון שהתקיים באחרונה, דקור חייבת לו כ-30 מיליון שקל, אך בבנק הוסיפו וטענו וטענה כי לחברה יש מהיכן להיפרע, זאת לאחר שבחודש האחרון ביצעה דקור שתי עסקאות למכירת קרקעות - עסקה אחת בשווי כ- 31.5 מיליון שקל למכירת הקרקע עליה נמצא המפעל של החברה, על שטח של כ-11 אלף מ"ר; ועסקה נוספת למכירת שטחים בבעלות החברה במזכרת בתיה בסכום כולל של 10.75 מיליון שקל.

בשבועות האחרונים נחשף ב"גלובס" כי חברת מטבחי היוקרה נקלעה לקשיים כלכליים, וכעת היא מנסה למכור את המפעל שלה ואת משרדיה בקריית גת לפי שווי של 35 מיליון שקל. עוד נחשף כי ספקים שעובדים עם החברה מדווחים על עיכוב בתשלומים.

חברת מטבחי דקור, שבבעלות יוסי אלקובי, הוקמה ב-1972. היא מחזיקה ב-5 סניפים בארץ ומעסיקה כאמור כ-200 עובדים.