הלך לעולמו משה נגבי - פרשן משפטי, עיתונאי ומרצה

נגבי ז"ל שימש כפרשן המשפטי של קול ישראל וערוץ 1 עד לסגירתם, ולאחר מכן המשיך להגיש גם בתאגיד השידור את תוכניתו הוותיקה "דין ודברים" ■ הרבה לעסוק בנושאים הקשורים לזכויות אדם, חופש העיתונות וטוהר המידות, וב-2008 זכה בפרס סוקולוב

משה נגבי / צילום: אייל יצהר
משה נגבי / צילום: אייל יצהר

פרופ' משה נגבי, משפטן, עיתונאי ומרצה, נפטר הערב (שבת) לאחר מאבק במחלת הסרטן. בן 68 היה במותו. נגבי שימש כפרשן המשפטי של קול ישראל וערוץ 1 עד לסגירתם, ולאחר מכן המשיך להגיש גם בתאגיד השידור את תוכניתו הוותיקה "דין ודברים".

את דרכו כעיתונאי החל נגבי בקול ישראל ובהמשך כתב בעיתון "חדשות". לאחר מכן כתב טור ב"מעריב" שעלה לכותרות ב-2001, כשנגבי פוטר מהעיתון, לאחר שסירב לכתוב פרשנות משפטית בעניין זיכויו של אביגדור קהלני, ככל הנראה בשל הקשר העקיף שהיה לפרשה למו"ל העיתון באותה תקופה, עופר נמרודי.

נגבי הרבה לעסוק בעבודתו העיתונאית ובפרשנותו המשפטית בנושאים הקשורים לזכויות אדם, חופש העיתונות וטוהר המידות, וב-2008 זכה בפרס סוקולוב.

בקריירה האקדמית שלו הוא שימש בין היתר כמרצה בכיר במחלקה לתקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים ולימד בין היתר באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטת בר-אילן.

נשיא המדינה, ראובן (רובי ריבלין), ספד לו היום: "פרופ' משה נגבי ז"ל, שהלך הערב לעולמו, היה מופת של יושרה מקצועית ומוסרית. חתן פרס סוקולוב שהיה למורה דרך ומצפן מקצועי עד ימיו האחרונים עבור רבים כל-כך. יהי זכרו ברוך".