נתניהו על הקמפיין נגד גירוש הפליטים: קמפיין פסול ואבסורדי

רה"מ התייחס לנושא גירוש האפריקאים: "פליטים אמיתיים ומשפחותיהם יישארו בישראל" ■ עוד בישיבת הממשלה, נתניהו דיבר על ועידת דאבוס וחוק איסור הזכרת השואה בפולין: "לא נקבל בשום פנים ואופן כל ניסיון לשכתב את ההיסטוריה"

בנימין נתניהו / צלם: איל יצהר
בנימין נתניהו / צלם: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (א') בישיבת הממשלה להתנגדות הציבורית למהלך הגירוש של המסתננים/פליטים/מהגרי העבודה. לדבריו, "מתנהל בימים אלה קמפיין אבסורד בעניין מסתנני העבודה הלא חוקיים".

נתניהו ציין שרשות ההגירה הוסיפה כ-45 תקנים לעובדים שיאפשרו בדיקה מזורזת של בקשות פליטות. "פליטים אמיתיים ומשפחותיהם יישארו בישראל. אין לנו שום חובה להשאיר כאן מסתנני עבודה בלתי חוקיים שאינם פליטים. הם יוצאו למדינה אחרת", אמר נתניהו.

בנוסף ציטט נתניהו את החוק הבינלאומי. לדבריו, "החוק הבינלאומי והחלטת בג"ץ קבעו שמותר לנו להוציא מסתנני עבודה בלתי חוקיים מחוץ לגבולות המדינה". עוד אמר נתניהו שמדינת היעד אליה יוצאים העובדים כבר קלטה 180,000 מהגרים בחסות האו"ם ובפיקוח האו"ם, "משום שהאו"ם מחשיב אותה כאחת המדינות הבטוחות ביותר באפריקה. לכן הקמפיין הזה הוא פסול ואבסורדי, בייחוד ביום הזה".

שר החינוך, נפתלי בנט, הגיב היום גם הוא לעצומה של אנשי החינוך בעניין המסתננים: "ממשלת ישראל פועלת ותמשיך לפעול על פי החוק הבינלאומי והצו המוסרי: ‏פליטים אמיתיים ייקלטו, מסתנני עבודה יצאו. ‏לא נשלח אדם אל מותו, ומאידך מדינת ישראל איננה לשכת התעסוקה של יבשת אפריקה. הקריאה לקלוט כאן רבבות מסתנני עבודה בלתי חוקיים מאפריקה היא קריאה בלתי מוסרית, ושום קמפיין, רועש ככל שיהיה, לא יהפוך אותה למוסרית".

נתניהו התייחס בישיבת הממשלה גם לפגישות שערך בדאבוס בשבוע שעבר עם ראשי תאגידים עסקיים. לדבריו, אריק שמידט, יו"ר גוגל, "הביע בפניי את הערצתו למדינת ישראל והערכתו העמוקה למדיניות הכלכלית והטכנולוגית שהממשלה שלנו מובילה".

עוד ציין נתניהו שחברות בינלאומיות אחרות, חלקן עדיין לא פועלות בישראל, הביעו בפניו רצון להגדיל את השקעותיהן פה.

נתניהו התייחס בדבריו גם לחוק הניצב בפני הפרלמנט הפולני בנוגע לאיסור תיאור השואה. "אין לנו שום סובלנות לסילוף האמת ושכתוב ההיסטוריה או להכחשת השואה. אמש הבעתי את ההתנגדות התקיפה שלי, אני בטוח ששותפים לה כל שרי הממשלה, לחוק שהעביר הפרלמנט הפולני ביום שישי, ביחס לשואה שפקדה את עמנו על אדמת פולין. החוק צפוי לעבור עוד שני שלבים עד אימוצו הסופי. הבעתי בצורה ברורה את עמדתנו שחייבים לשנות אותו. לא נקבל בשום פנים ואופן כל ניסיון לשכתב את ההיסטוריה, לא נקבל שום הגבלה על חקר האמת ההיסטורית. השגרירה שלנו בוורשה שוחחה, בהנחייתי, עם ראש ממשלת פולין במהלך הטקס להנצחת השואה באושוויץ אמש, והדגישה בפניו את עמדותינו אלה. במהלך השבוע תקיים השגרירה וצוותה מגעים בנושא זה עם כל הנהגת פולין, לרבות ראש הממשלה, נשיא פולין והסנאט הפולני. שגריר פולין זומן הבוקר למשרד החוץ, והוא שומע אותם דברים בדיוק".