יו"ר ועדת החינוך לבנט: הקפא את נסיעות הנוער לפולין

הצעת החוק החדשה בפולין ממשיכה לעורר סערה ■ "ממשלת פולין התבלבלה עם החוק המבזה שלה", אומר יעקב מרגי

יעקב מרגי / צילום: תמר מצפי
יעקב מרגי / צילום: תמר מצפי

לאור הצעת החוק המונחת בפני הפרלמנט הפולני לשנות את אופן ההגדרה של מחנות ההשמדה שהוקמו על אדמת פולין, פנה היום (ב') יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ יעקב מרגי, לשר החינוך, נפתלי בנט, וביקש ממנו לעצור את מסעות הנוער לפולין.

מרגי דיבר בפתח ישיבת ועדת החינוך ודיבר על ההתלהמות והשיח הלא מכבד בתוך ישראל. לדבריו, "אנשים אצלנו מתבלבלים ושולחים אנשים למשרפות (הכוונה לדודו אלהרר בהתבטאויותיו כלפי עמוס עוז-ט"ש) וגם ממשלת פולין התבלבלה עם החוק המבזה שלה".

ח״כ מרגי מתנגד עקבי לנסיעות נוער לפולין שכן, המסעות הללו מרחיבים פערים בין שכבות שונות דל האוכלוסיה ואינן הולמות את גיל 17.

במקביל שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום שעל רקע הצעת החוק הפולנית יורחבו מערכי השיעור בנושא מעורבות האוכלוסייה המקומית, כולל פולין, בשואת העם היהודי. בנט אמר שזו עובדה היסטורית "שפולנים רבים סייעו לרצח יהודים, הלשינו, הסגירו, רצחו בעצמם יהודים בזמן השואה, ואף לאחריה. אכן המושג 'מחנות השמדה פולנים' אינו מדויק שכן מדובר במחנות השמדה גרמנים על אדמת פולין. אבל, כאמור, אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש לא מעט פולנים ששיתפו פעולה עם הנאצים - ועלינו לוודא כי תלמידי ישראל מכירים את המציאות כפי שהתרחשה".