9,521 יחידות דיור: הותמ"ל הפקידה תוכנית פינוי-בינוי ברחובות

זו התוכנית הראשונה של פינוי-בינוי שמקודמת במסלול של הוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים לדיור ■ הדירות החדשות ייבנו במקום 1,336 דירות ישנות קיימות, והתוכנית כוללת גם 350 דירות לדיור מוגן

פינוי בינוי ברחובות / צילום: בר לוי אדריכלים
פינוי בינוי ברחובות / צילום: בר לוי אדריכלים

הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור) החליטה היום (ד') להפקיד תוכנית פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות. מדובר בפעם הראשונה שתוכנית פינוי-בינוי מתקדמת להפקדה בותמ"ל, וזאת לאחר שחוק הותמ"ל שונה לפני מספר חודשים, כך שהוועדה תוכל לקדם ולאשר גם תוכניות בתחום זה.

"הותמ"ל אישרה היום להפקדה תוכנית משמעותית, מתחם הפינוי-בינוי הראשון שהוועדה מאשרת", כך אמר היום יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר. "זוהי תוכנית ראשונה מיני רבות שאנחנו מקדמים בימים אלה בתחום ההתחדשות העירונית, כיעד מרכזי שהצבנו לעצמנו לשנה הקרובה".

התוכנית כוללת 9,521 יחידות דיור חדשות שיוקמו במבני מגורים בני 7 עד 20 קומות, במקום 1,336 דירות ישנות שייהרסו.

עוד קובעת התוכנית כי כ-1,600 מכלל יחידות הדיור יהיו דירות קטנות' וכי במקום הדירות הישנות, על אותו השטח, ייבנו כ-3,600 יחידות דיור חדשות - וכ-5,900 יחידות דיור נוספות במסגרת הפרויקט ייבנו בסמוך על מגרשים שהוקצו למטרה זו כקרקע משלימה על ידי רשות מקרקעי ישראל, ועל מגרשים נוספים בתחום התוכנית שיעברו שינוי ייעוד ועיבוי זכויות.

התוכנית שקודמה על ידי הרשות להתחדשות עירונית שבמשרד הבינוי והשיכון ועיריית רחובות, משתרעת על שטח של כ-1,100 דונם במערב העיר, ש-250 דונם מתוכם הם קרקע משלימה לפרויקט. העובדה שלפרויקט הוקצתה הקרקע המשלימה תאפשר לפרויקט להתבצע במסגרת בינוי-פינוי-בינוי כך שבעלי הדירות הישנות לא יפונו מהדירות אלא יעברו לדירות החדשות לאחר תום הבנייה ורק אז ייהרסו הבניינים הישנים לטובת בנייני מגורים חדשים נוספים.

בנוסף, התוכנית כוללת גם 350 יחידות דיור לדיור מוגן ושטחי מסחר ותעסוקה. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר היום כי בימים אלו מוקמת מינהלת להתחדשות עירונית בשכונה שתפעל גם לסייע בקידום הפרויקט בקרב האוכלוסיה המקומית. התוכנית נערכה ע"י משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

"עתיד הנדל"ן במדינת ישראל תלוי בהתחדשות עירונית נכונה", כך אמר היום שר הבינוי והשיכון יואב גלנט לאחר הדיון בתוכנית, "אני מברך על אישור תוכנית הפיתוח של שכונת "קרית משה" ברחובות, המהווה תוכנית דגל של הרשות להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון. אישור תוכנית זו מהווה בשורה חשובה לתושבי השכונה הותיקה, זוגות צעירים ולסטודנטים אשר מבקשים לגור בה".

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, אמר היום כי "פרויקט ההתחדשות העירונית ברחובות ישפיע על קריית משה בפרט, ועל רחובות בכלל. אחרי שנים של עבודה מאומצת והשקעה רבה של תשומות ומשאבים מצדה של עיריית רחובות, אנו שמחים להתחיל ביישומו של פרויקט ההתחדשות העירונית בעיר".

"לקדם פרויקטים גדולים"

יו"ר הרשות להתחדשות עירונית, חיים אביטן, התייחס אף הוא לאישור התוכנית ואמר: "מאז כניסתי לתפקיד, ביקשתי לשים דגש על קידום פרויקטים גדולים שיחוללו שינוי משמעותי בתחום ההתחדשות העירונית. התוכנית לקריית משה היא דוגמה מוצלחת לפרויקטים גדולים שיוסיפו אלפי יח"ד וישדרגו את השכונה".