"צ'ק פוינט - הבית הטוב ביותר בשכונה הגרועה ביותר"

כך כותבים בקרדיט סוויס, בעקבות הדוחות אתמול, וממליצים "נייטרלי" עם מחיר יעד של 105 דולר, שגבוה ב-1.5% ממחיר השוק

גיל שוויד / צלם: תמר מצפי
גיל שוויד / צלם: תמר מצפי

מניית צ'ק פוינט  אמנם פתחה אתמול את יום המסחר בנאסד"ק בירידה של מעל 5%, אך בסופו של דבר הירידות התמתנו והמניה ננעלה בירידה של 1% בלבד, ונשארה במחיר של מעל 100 דולר - 103.4 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 16.9 מיליארד דולר. צ'ק פוינט, בניהולו של גיל שויד, מספקת פתרונות אבטחת סייבר. החברה פרסמה אתמול (ד') דוחות לרבעון הרביעי של 2017, בהם עקפה את תחזית הרווח, אך סיפקה תחזית נמוכה מתחזיות האנליסטים לרבעון הראשון של 2018.

בבנק ההשקעות קרדיט סוויס ממשיכים להמליץ על מניית צ'ק פוינט ב"נייטרלי" עם מחיר יעד של 105 דולר, שגבוה ב-1.5% ממחיר השוק. מחיר היעד מבוסס על מכפיל רווח של 16 לשנת 2019. האנליסט בראד זלניק, שמחזיק בגישה שלילית כלפי סקטור אבטחת הסייבר בשל השינויים שעוברים על התעשייה, מגדיר את צ'ק פוינט "הבית הטוב ביותר בשכונה הגרועה ביותר". לדבריו, התוצאות ברבעון היו מאכזבות ומלבד ההכנסות מתחום התחזוקה, הסעיפים הבולטים האחרים בדוחות היו נמוכים מהציפיות, ותחזית ההכנסות קדימה הייתה נמוכה מקונצנזוס האנליסטים.

שויד אמר אתמול במסיבת עיתונאים שערכה החברה כי צ'ק פוינט ביצעה שינויים במערך המכירות בארה"ב, והתוצאות שם "הן לא איפה שאנחנו רוצים שהן יהיו, וייקחו עוד כמה רבעונים עד שנראה את התוצאות שאנו רוצים". על כך כותב האנליסט זלניק כי "אנחנו מעריכים את העובדה שההנהלה מייחסת את החולשה בתוצאות לביצועים הקשורים למכירות, ומבינים ששינויים לוקחים זמן. עם זאת, אנחנו מזכירים שסוגיות הביצוע האלה נובעות מאותו צוות מכירות שברבעון המקביל סיפק תוצאות מרשימות".

להערכת זלניק, "על רקע הסוגיות הקשורות לביצוע, נראה סביר שמתחרות מנצלות את המצב", והוא מציין את פאלו אלטו כמי שיכולה ליהנות מכך בטווח הקצר.