הביטקוין צונח אל מתחת למחיר של 9,000 דולר למטבע

שר הכלכלה בממשלה הפדרלית של הודו בהתבטאות לוחמנית כלפי מטבעות הקריפטו ■ בורסת Bitfinex גרמה לעיוות במחיר הביטקוין? ■ פייסבוק יצאה נגד פרסום מטבעות דיגיטליים

ביטקוין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
ביטקוין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מחיר הביטקוין נופל היום (ה') לפחות מ-9,000 דולר למטבע (לפי נתוני אתר Coindesk) - רמה סמלית לה מייחסים האנליסטים בתחום חשיבות רבה. המטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר רושם ירידה של מעל 10% ביממה האחרונה. 

החוזים העתידיים על מחיר הביטקוין לחודש פברואר בבורסות CME ו-CBOE נפלו גם הם מתחת לרף 9,000 הדולר למטבע. מטבעות פופולריים אחרים, ביניהם הריפל וה-Bitcoin Cash, רושמים גם הם ירידות חדות לאחרונה.

הירידות האחרונות במחיר הביטקוין מיוחסות לדיווחים שונים בנוגע להגברת הרגולציה בהודו וכן בנוגע לחשד למניפולציות מחיר שנעשו על ידי בורסה מרכזית למסחר בביטקוין.

שר הכלכלה בממשלה הפדרלית של הודו, ארון ג'איטלי, אמר מוקדם יותר היום: "ממשלת הודו לא מכירה במטבעות קריפטו כאמצעי חליפין חוקי או מטבע, ותנקוט בכל האמצעים על מנת לחסל את השימוש בנכסים אלו במימון פעילויות לא לגיטימיות או כחלק ממערכת התשלומים".

ה"ניו-יורק טיימס" דיווח אתמול כי מספר גדל והולך של משקיעים במטבעות הדיגיטליים חוששים שמחיר הביטקוין ומטבעות אחרים נופח בצורה מלאכותית על ידי בורסת המטבעות הדיגיטליים Bitfinex, המשוקללת במסגרת אגרגציות מחירים של אתרים שונים בעולם (ביניהם Coindesk). דיווח של בלומברג מאמש מתאר כי בדצמבר, רגולטור אמריקאי (וועדת המסחר והחוזים העתידיים בסחורות) הנפיק זימון רשמי לחקירה ל-Bitfinex וכן לחברת המטבעות הדיגיטליים Tether (שהשיקה מטבע בשם זה), המנוהלות על ידי אותם האנשים.

סיבה נוספת לחששות בקרב משקיעי הקריפטו היא הודעתה של פייסבוק מהשבוע, שאמרה כי החליטה לאסור על פרסום הנוגע לקידום מוצרים ושירותים פיננסיים המקושרים לעתים תכופות עם הטעיית המשקיעים, ביניהם אופציות בינאריות, הנפקות מטבע (ICOs) ומטבעות דיגיטליים. טרם התברר האם האיסור ישפיע על כלל המטבעות הדיגיטליים.