מגמה שלילית מובהקת בנעילה בבורסות אירופה

חברת התעופה המוזלת ריאנאייר בלטה לשלילה ■ בורסות אסיה יישרו קו עם הסופ"ש האדום בארה"ב ואיבדו גובה; היצואניות הגדולות הובילו את המגמה

בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק
בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות חדות, בהמשך לירידות השערים בבורסות אסיה ועל רקע הירידות (שאמנם התמתנו) בוול סטריט.

 

מניית ריינאייר   ירדה למרות שהחברה דיווחה על התוצאות הכספיות שלה שהצביעו על עלייה של 12% ברווחים. מניית סאנדיב השוודית יורדת ב-0.4% למרות שהחברה דיווחה על תוצאות רבעוניות טובות מהתחזיות המוקדמות.

בורסות אסיה פותחות את שבוע המסחר בירידות שערים בהמשך לירידות שנרשמו בסוף השבוע בניו-יורק. החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בניו-יורק נסחרים בירידות שהקרינו באופן שלילי על המסחר.

 

כאמור, הירידות בבורסות אסיה מתודלקות על ידי הירידות שנרשמו בסוף השבוע בניו-יורק והירידות בחוזים העתידיים. בארה"ב הגיעו ביום שישי תשואות האג"ח הממשלתי לרמה של 2.84%, רמה שנחשבת לרמה שגורמת לשוק האג"ח לחזור להיות אלטרנטיבה לשוק המניות שפתח את שנת 2018 בעליות.

את הירידות באסיה הובילו מניות היצואניות הגדולות ובראשן מיצובישי וטויוטה כשההערכות הן שהירידות נובעות מכך שיצואניות אלה יסבלו ממכירות נמוכות יחסית בשוק האמריקאי.