האפליקציה ההודית שמתחרה בטינדר - בעזרת סבלנות

יישום הדייטינג NearGroup מפגיש בין משתמשים ומאפשר להם לראות אחד את השני רק אחרי שיחה: "אם נדבר עם מישהו 10-15 דקות ורק אז נראה את התמונות שלו, נניח שהוא מושך. זו נקודת הזמן הטובה ביותר"

פרשנט פיטי / צילום באדיבות החברה
פרשנט פיטי / צילום באדיבות החברה

הכירו את NearGroup: אפליקציית ההיכרויות שלא מסתכלת בקנקן, וחושפת את התמונות של משתמשיה רק אחרי שיחה מוצלחת של רבע שעה. האפליקציה, שניתן לגשת אליה דרך פייסבוק מסנג'ר, מופעלת באמצעות צ'טבוט וצוברת פופולריות גוברת במדינות דרום-מזרח אסיה ואמריקה הלטינית, ובחברה אף מעוניינים להתרחב לקהלים נוספים. "אתרי היכרויות לרוב מרוכזים במראה, נירגרופ היא ההפך הגמור. אנחנו שמים את האישיות לפני התמונות", אמר ל"גלובס" מייסד החברה, ההודי פרשנט פיטי, שהשתתף בשבוע שעבר בכנס Chatbot Summit הבינלאומי השלישי שנערך בתל אביב.

המשתמשים בנירגרופ יכולים לשוחח עם משתמשים אחרים בסביבתם על פי מאפיינים כמו מגדר, טווח גילאים, תחומי עניין, סטטוס מקצועי, גובה ומבנה גוף. בנוסף, ביכולתם לבחור אם הם מעוניינים להכיר למטרות דייטינג או פשוט ליצור חברויות חדשות. בעוד שהם יכולים לראות את הפרופיל והשם זה של זו, התמונות שלהם מטושטשות. ככל שהשיחה תתקדם התמונות יתבהרו בהדרגה ולאחר 10-15 דקות יופיעו במלואן.

"בגלל מראה אנחנו נוטים להתעלם מתכונות טובות אחרות. אם המראה טוב אנחנו מניחים שהאדם נהדר ואם לא - אז לא. ההיבט הפסיכולוגי מאחורי המוצר שלנו פשוט: אנחנו רואים פחות פגמים חיצוניים בחברים, ויותר בזרים. אם נדבר עם מישהו 10-15 דקות ורק אז נראה את התמונות שלו, נניח שהוא מושך, כי אנחנו כבר יודעים את הסיפור שלו", מסביר פיטי. אחרי שהתמונות גלויות, המשתמשים יישאלו אם הם רוצים להמשיך לשוחח. "ב-55% מהמקרים אנשים לוחצים 'כן' בשני הצדדים", אומר פיטי, "בטינדר רק ב-1.6% מהפעמים אנשים רוצים לשוחח אחד עם השני. זה כשלעצמו אומר לנו שזה עובד".

NearGroup
 NearGroup

האם 15 דקות הן באמת זמן מספיק כדי להכיר מישהו כך שנתייחס פחות למראה שלו?

"עשינו בדיקות רבות בנושא הזה", מסביר פיטי, "הראינו תמונות אחרי שעה, ואז אחרי שתי דקות, ומצאנו ש-15 דקות הן נקודת הזמן הטובה ביותר, שבה אנשים נוטים להבין ולהכיר אחד את השני. אם השיחה לא הייתה מהנה, אחד המשתמשים כבר היה מסיים אותה בשלב מוקדם יותר ומנסה לדבר עם אדם אחר. אז התמונות משנות פחות בנקודה הזו, כי בכל מקרה הייתה שיחה נהדרת. ייתכן שהם לא ייצאו לדייט אבל כן ייעשו חברים. אנחנו ממשיכים לחקור כדי לשפר את השירות, יש לנו בחברה פסיכולוג במשרה חלקית שעושה הרבה מחקר על המשתמשים שלנו, מדבר איתם, ואנחנו משנים את המוצר בהתאם".

הצ'טבוט אפילו מתערב בשיחה

באופן מפתיע מעט, פיטי ממליץ לא להוריד את אפליקציית נירגרופ (שזמינה בגוגל פליי) כדי להשתמש בשירות, אלא להפעיל אותה דרך פייסבוק מסנג'ר. "זה הרבה יותר קל, לכולם יש פייסבוק מסנג'ר בטלפון. אין צורך להוריד שום דבר חדש, רק להקליד NearGroup בפייסבוק מסנג'ר או m.me/neargroup בשורת הכתובת".

מה הצ'טבוט עושה?

"הוא מבין את צרכי המשתמשים ומחבר ביניהם כדי לקיים שיחות. יש כ-50 שאלות שאנחנו שואלים, וככל שעונים על יותר מוצאים התאמות טובות יותר". בדיקה עצמית שערכתי באפליקציה גילתה כי רוב השאלות (כגון מבנה גוף, סטטוס מקצועי, גיל ועוד) מתייחסות למשתמש עצמו ולא להעדפות שלו בנוגע לפרטנר האפשרי. איך ניתן לבצע התאמות טובות במצב כזה? השאלה הזו נותרה פתוחה.

פיטי מספר על שימושים נוספים בבוט, "בעזרת הצ'טבוט אנחנו גם שואלים משתמשים על תכונות חדשות שהם רוצים בשירות, ולעתים הוא אפילו מתערב בשיחה. אם יש רגע שקט בין שני הצדדים, הוא יבין שהם לא מדברים, ויציע לאחד המשתמשים שאלה שיוכל להעלות. כך השיחה תתחיל מחדש ותישאר מעניינת. המשתמש השני לא יודע שהשאלה הגיע מהבוט".

הבוט מציע שאלות זהות לכולם?

"לא. בזכות טכנולוגיית למידת המכונה הוא מתאים שאלות שונות לאנשים שונים, תלוי באישיות שלהם".

מה המודל העסקי שלכם?

"כרגע השירות חינם, אנחנו לא רוצים לעצור את צמיחת המשתמשים וכשגובים כסף הצמיחה פוחתת, אבל בעוד שנה-שנתיים נתחיל לגבות תשלום".

פיטי מספר על תוצאות מרגשות בשטח. לדבריו, "בכל חודש אנחנו מקבלים 50-100 הזמנות לחתונות מהמשתמשים שלנו, אנשים שרוצים להודות לנו על כך שעזרנו להם למצוא את אהבת חייהם. חלקם אפילו מציעים לשלם על כל ההוצאות, כולל הטיסות והמלונות. זה גורם לנו לרצות לעבוד אפילו קשה יותר, כי אנחנו משנים חיים של אנשים. אלה האנשים שמצאו את כתובת האימייל שלנו וכתבו לנו, דמייני כמה אנשים מתחתנים בגלל נירגרופ עליהם ואנחנו אפילו לא יודעים. ואלה רק החתונות, כל כך הרבה אנשים מכירים חברים חדשים".

אתה חושב שנירגרופ יכולה להצליח גם במערב?

"כן, זו פסיכולוגיה אנושית מאוד פשוטה. אנחנו חיה חברתית, ואנחנו כל הזמן מחליפים את העבודה והמיקום שלנו, וצריכים חברים ובני זוג בסביבה. נירגרופ עוזרת למצוא אותם בדרך מאוד מגניבה, אף אחד לא עשה משהו כזה קודם ואנחנו חושבים שזה מוצר בינלאומי. אבל הוא פועל רק אם יש לו מספיק משתמשים באזור מסוים. לכן אנחנו ממוקדים יותר באמריקה הלטינית ודרום מזרח אסיה כרגע, אבל הסיבה שהגעתי לישראל היא שאנחנו רוצים להתרחב בכל מקום, ישראל היא מדינה נהדרת, ובעיקר בתל אביב יש צפיפות מאוד גבוהה, יש כאן הרבה רווקים, צעירים ואנשים שרוצים להכיר אנשים חדשים".

הגנה על נשים ולהט"בים

מאחורי החברה עומד צוות קטן של תשעה עובדים, הפועל מהמשרדים הראשיים בסן פרנסיסקו וממשרד נוסף בדלהי. לדברי החברה, מטרה נוספת שאי-חשיפת התמונות בשלב הראשוני משיגה היא הגנה על משתמשים, בעיקר נשים ולהט"בים. במדינות מסוימות, פרופיל גלוי באתר היכרויות עלול לסכן אותם.

פיטי היה אחד ממייסדי EaseMyTrip, פורטל הטיולים החמישי בגודלו בהודו, שהכנסותיו השנתיות כיום עומדות לדבריו על 250 מיליון דולר. נירגרופ יצאה לדרך בפברואר 2017. "אפשר להתאים את נירגרופ לכל מטרה. 70% מהאנשים משתמשים בה כדי להכיר חברים חדשים ולא לצורכי דייטינג בכלל. אפשר למשל להגדיר כדורסל כתחום עניין ואז השירות יציג לך רק אנשים שמעוניינים לשחק כדורסל בסביבתך". הוא מסביר כיצד חשב על הרעיון לאפליקציה, "לפני שנתיים, התחלתי לרוץ מרתון. רציתי למצוא שותף לריצה באיזור שלי, כי לבד קשה יותר להקפיד על משמעת אימונים ולא יכולתי למצוא פלטפורמה שתעזור לי למצוא אדם כזה". נירגרופ החלה כשירות שמטרתו לחבר בין שכנים, אך כשהוסיפו את שירות הספיד-דייטינג הוא הפך פופולרי מאוד וגרם להם לשנות אסטרטגיה. "הבנו מהר מאוד שאנשים מעוניינים יותר להכיר אנשים חדשים בסביבתם ולכן עשינו פיבוט למוצר".

לדבריו של פיטי, יש היום כ-5.5 מיליון משתמשים בשירות שהחל לפעול בסוף 2016, והשנה הם שואפים להגיע ל-50 מיליון. 800 אלף משתמשים חדשים מצטרפים אליו בחודש, כש-90% מהצמיחה מקורה מפה לאוזן. "לא ציפיתי שזה יצליח כל כך מהר. אנשים מעריכים את המוצר בגלל שהוא משנה את דרך המחשבה שלהם על דייטינג או על היכרות עם אנשים חדשים" מסביר פיטי. במאי 2017 עמד מספר ההודעות שנשלחו בנירגרופ ביום על 2 מיליון, ובדצמבר האחרון המספר כבר עמד על 48 מיליון. השנה החברה רוצה גם לצאת לסבב גיוס A, לאחר שבשנה שעברה גייסה 1.6 מיליון דולר בסיד מהמשקיעים OpenOcean, Neotribe ו-BoostVC.

NearGeoup

■ שנת הקמה: 2017

■ תחום פעילות: אפליקציית היכרויות אונליין מבוססת צ'טבוט

■ גיוסים: 1.6 מיליון דולר

■ משקיעים: OpenOcean, Neotribe ו-BoostVC

איך זה עובד?

1. המשתמש מתחבר לשירות דרך אפליקציית נירגרופ או דרך פייסבוק מסנג'ר. 

2. המשתמש מגדיר את העדפותיו: איזה אנשים הוא רוצה להכיר, לאיזה צורך, מה תחומי העניין שלו ועוד. 

3. הצ'טבוט של נירגרופ משתמש בבינה מלאכותית כדי לחבר משתמשים על בסיס העדפותיהם ומיקומם. 

4. בתחילת השיחה כל משתמש מקבל מעט פרטים על האדם שאיתו הוא מדבר. 

5. אחרי כרבע שעה של שיחה מוצלחת, המשתמשים ייחשפו לתמונות זה של זו ויוכלו לבחור אם להמשיך את השיחה. 

6. במקרה של שתיקה מביכה, הצ'אטבוט שלמד את אישיות המשתמשים יציע שאלות כדי להחיות את השיחה.