המסחר באירופה ננעל בעליות חדות וגורפות

מניות הטכנולוגיה הכבדות, ובראשן סוני, שבדרך-כלל נמצאות על הסקאלה הירוקה של הטבלה, התנודדו ■ מניות הרכב, הטק והפיננסים התאוששו ורשמו היום ברובן עליות לאחר הירידות אתמול

הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים חדות, לאחר ההפכפכות שטלטלה את השווקים בימים האחרונים. רוב שוקי אסיה התאוששו לאחר הירידות שנרשמו אתמול, וננעלו במגמה מעורבת. השבוע הקודם היה השבוע הגרוע ביותר במסחר בארה"ב מאז היבחרו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב (ובכלל בשנתיים האחרונות). אתמול נסגר המסחר הן בבורסות אסיה והן באירופה בירידות שערים.

 

לאחר שאתמול (ג') ננעל המסחר באירופה בירידות שערים מובהקות, בורסות וול סטריט חוו אמש תנודתיות חריגה, לאחר שבמהלך היום המסחר התנהל במגמה שלילית, אולם ננעל בעליות חדות. ביום המסחר הקודם (ב') ננעל המסחר בירידות שערים חדות, לאחר שבשלב מסוים של המסחר צנח מדד הדאו ג'ונס בכ-6% (הירידה החדה ביותר בהיסטוריה במונחי נקודות). כרגע החוזים העתידיים בניו-יורק מאותתים על פתיחה אדומה. 

נראה כי המשקיעים באירופה נרגעו לאור העליות בהן ננעל המסחר אמש בבורסות ניו-יורק, והם נושאים עיניהם גם למתרחש בפן הכלכלי והפוליטי בעולם, וגם מחכים לפרסום הדוחות הכספיים בהמשך היום, כאשר דיווחו על תוצאותיהן קרלסברג , GSK , ריו טינטו , סאנופי , Vestas Wind ו-Novozymes.

 

 

הניקיי היפני קפץ היום ב-1.35%, בעקבות הנפילה ביום המסחר הקודם. מניות הרכב, הטק והפיננסים התאוששו ורשמו היום ברובן עליות לאחר הירידות שחוו ביום המסחר הקודם: טויוטה  טיפסה 3.38%, סוני  עלתה ב-2.36%, וסופטבנק  בלטה כשטיפסה ב-3.47%.

Fanuc Manufacturing  טיפסה גם היא ב-0.54%, ו-Fast Retailing  רשמה ירידות של 0.07%.

הקוספי הקוריאני נחלש ואיבד 0.63%. מניות הטכנולוגיה הכבדות, שבדרך-כלל נמצאות על הסקאלה הירוקה של הטבלה, התנודדו: סמסונג רשמה ירידות של 1.56%, בזמן שענקית הצ'יפים SK Hynix זינקה ב-3.13%. 

בסידני, מדד S&P/ASX 200 התאושש גם הוא ועלה ב-0.89%, ומניות האנרגיה טפסו.

בהונג-קונג טיפס מדד Hang Seng ב-1.26%, ורוב הסקטורים רשמו עליות, כש-Tencent  הובילה את סקטור הטק עם קפיצה של 3.41%, ו-HSBC  טיפסה ב-1.37% בגזרת הפיננסים.

עונת הדוחות ממשיכה למרות הדרמות בשווקים, והיום דווחו סופטבנק , סובארו  ו-Meiji Holdings .