מסחר חסר מנוחה: וול סטריט נסגרה אמש בעליות שערים

יום המסחר אמנם נפתח בעליות, אך תוך כמה שעות החלו המדדים המובילים של וול סטריט לרדת ■ מאותו הרגע השתנה השוק כל כמה דקות, אך בשריקת הסיום נרשמו עליות מרשימות

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

התיקון הצפוי הביא לשעות מותחות בוול סטריט: לאחר הירידות החדות אתמול נפתח יום המסחר (ו') בוול סטריט במגמה חיובית, בעת שעונת הדוחות לשנת 2017 נמשכת. הממדים המובילים החלו לרדת באופן דרסטי אך עלו והתייצבו, ולקראת סוף המסחר, המדדים המשיכו להשתנות בכל רגע.

מדד הדאו עבר טלטלות קיצוניות במיוחד, כאשר התדרדר באופן תלול, אך בסופו של דבר התייצב על מסחר חיובי של 1.38%. השבוע הזה סימן את הנפילה הכי גדולה באחוזים של הדאו וה-S&P 500 מאז 2016.

 

מחירי הנפט ירדו בעקבות דיווח של בייקר יוז (קבוצת ג'י.אי)  על גדילה במספר איזורי הקדיחה. במהלך השבוע ירדו מחירי הנפט ב-10%.

מניית טבע המשיכה לרכז עניין, לאחר שצנחה אתמול בעקבות דוחות כספיים שפרסמה ל-2017 שכללו מחיקת ענק ותחזית חלשה ל-2018. S&P הורידה את הדירוג של טבע ל-BB עם אופק יציב.

החברה הודיעה כי במהלך שנת 2017, החברה הושפעה לרעה ממגמות שליליות בשוק הגנרי האמריקאי אשר השתקפו בתוצאותיה העסקיות. "בהתבסס על ניתוח תחזיות תזרים המזומנים המעודכנות של העסק הגנרי בארה"ב, ולאור מגמות שליליות אלה, החליטה החברה להכיר בהפחתות של מוניטין בסך 17 מיליארד דולר". 

המשקיעים בטבע משלמים יותר מדי, והמנייה עדיין יקרה, גם לאחר הירידות החדות של השנה האחרונה וצניחה של 10.6% אתמול בוול סטריט בעקבות פרסום דוחות 2017 ותחזית החברה ל-2018. כך, על פי כתבה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל.

בשנה וחצי האחרונות המשקיעים התרגלו ל"הפלגה חלקה" כששוקי המניות רשמו עליות כמעט רצופות ללא תיקונים למטה ולכן הם מופתעים מהזינוק בתנודתיות והירידות החדות של הימים האחרונים, כך אומר ביל סמיד (Bill Smead), מנכ"ל חברת Smead Capital Management , בריאיון ל-CNBC.

"ב-20 השנים הראשונות שלי בעסק, מ-1980 עד שנת 2000, בכל שנה נרשם תיקון למטה של 10% או יותר, ואלה היו בממוצע שנים אדירות למשקיעי המניות", אומר סמיד. "גם לאחר מכן היו כמובן תיקונים בשנים של עליות אולם בשנה וחצי האחרונות זה לא היה כך אז כעת אנחנו למעשה חוזרים לאווירה האופיינית לשוקי המניות שהם תנודתיים מטבעם, למצב נורמלי".

קצת יותר משבועיים חלפו מאז ההשבתה הקודמת, אישרו הסנאט והקונגרס את התקציב וכעת אמור הנשיא טראמפ לחתום ולאשר אותו.