בדרך להעברת בעלות: פורסם מכרז למכירת חברת מטבחי דקור

נאמני החברה מציעים שני מסלולים - מכירת כלל הפעילות או מכירת המניות בלבד ■ מחזור המכירות השנתי של דקור מוערך ב-60-70 מיליון שקל

דקור מטבחים / צילום: תמר מצפי
דקור מטבחים / צילום: תמר מצפי

על רקע הקפאת ההליכים, פורסם מכרז להצעות לרכישת הפעילות של חברת מטבחי היוקרה הקורסת דקור - כך נודע ל"גלובס". הנאמנים עוה"ד ליזה חדש ומור נרדיה ינהלו את המכירה שנמצאת בימים אלה בהקפאת הליכים ומציעים לרכוש את כלל מניות החברה ו/או את פעילותה, הציוד שלה, והמלאי שלה. עוד נודע, כי בימים האחרונים ביקרו במפעל כ-3-4 מתעניינים ברכישת פעילות החברה, חלקם מהענף.

המכרז מאפשר למציעים שתי אפשרויות לרכישה: האחת, לרכוש את פעילות החברה, כלומר הלקוחות, המוניטין, סדר ההזמנות הציוד והמכונות של החברה; אפשרות נוספת היא רכישת מניות החברה, תחת הסדר נושים.

מה צפוי להיות השווי לפיו תימכר הפעילות? לפי הערכות בשוק, מחזור המכירות השנתי של דקור נאמד ב-60-70 מיליון שקל, כאשר בשנים האחרונות הושקע סכום של כ-15 מיליון שקל במכונות החדישות שבמפעל, כך שניתן להעריך כי מדובר על סכום של עשרות מיליונים.

לפי המכרז, זכויות החברה בממכר תימכרנה במצבן כפי שהן (AS IS) והאחריות לבדיקתן, מכל בחינה שהיא, מוטלת על המציע ועל חשבונו. עוד נקבע כי את ההצעות יש להגיש לאחד ממשרדי הנאמנים, עד 22 בפברואר.

במכרז הודגש כי הנאמנים אינם מתחייבים לקבל את ההצעה הגבוהה ביותר, וכי הם רשאים לנהל מו"מ עם מי ממגישי ההצעות ועם גורמים נוספים, וכן לערוך התמחרות ביניהם לפי שיקול דעתם. כמו כן, המכירה כפופה לאישור בית המשפט המחוזי בבאר שבע.

ככל הידוע, נכסי הנדל"ן של דקור, שכבר בוצעו לגביהם עסקאות לפני צו ההקפאה, לא יהוו חלק מהרכישה, אלא אם ימצא רוכש שידרוש לבחון אותן מחדש על מנת לרכוש אותן בסכום גבוה יותר יחד עם הפעילות. בשבועות האחרונים ביצעה דקור שלוש עסקאות למכירת קרקעות - עסקה אחת בשווי כ-31.5 מיליון שקל למכירת הקרקע עליה נמצא מפעל החברה - שטח של כ-11 אלף מ"ר; ועסקה נוספת למכירת שטחים בבעלות החברה במזכרת בתיה, בסכום כולל של 10.75 מיליון שקל. בנוסף נרשמה עסקה שלישית.

חברת מטבחי דקור, שבבעלות יוסי אלקובי, הוקמה ב-1972. היא מחזיקה ב-5 סניפים בארץ ומעסיקה כ-200 עובדים. בשבועות האחרונים נחשף ב"גלובס" כי חברת מטבחי היוקרה נקלעה לקשיים כלכליים, וכעת היא מנסה למכור את המפעל שלה ואת משרדיה בקריית גת. עוד נחשף כי ספקים שעובדים עם החברה דיווחו על עיכוב בתשלומים. בשבועות האחרונים הוגשה בקשה לפירוק זמני מטעם חברת אריגים, ובקשה למינוי כונס נכסים זמני מטעם בנק הפועלים. לטענת בנק הפועלים בדיון שהתקיים באחרונה, דקור חייבת לו כ-30 מיליון שקל, אך בבנק הוסיפו וטענו וטענה כי לחברה יש מהיכן להיפרע.