הסינים באים: תאגיד סיני ישקיע 10 מ' ד' בארץ בתחום הבריאות

קומפורט גרופ תשקיע בטכנולוגיות ישראליות בתחום הבריאות הדיגיטלית ואיכות החיים ■ החברה מוכרת מאות אלפי כיסאות מסאז' בכל העולם, לצד מוצרים נוספים

רה"מ נתניהו בפגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג / צילום: רויטרס
רה"מ נתניהו בפגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג / צילום: רויטרס

חברת Ogawa הסינית, תאגיד ענק בתחום הבריאות ואיכות החיים, הקימה קרן השקעות של 10 מיליון דולר במוצרים מתחום הבריאות ואיכות החיים, אשר ממוקדת בחיפוש השקעות בישראל. הקרן הוקמה באמצעות החברה הבת של Ogawa בהונג קונג, Comfort Group - בשיתוף עם קבוצת ההשקעות הסינית RJ Group.

כמו כן מתכננת החברה להקים מרכז חדשנות בישראל, אשר צפוי לגייס מהנדסים מקומים או להעסיק קבלני משנה מקומיים בפיתוח מוצרי בריאות. המרכז יתמקד בבריאות דיגיטלית, ניטור ביתי של מדדים רפואיים, ניטור ביצועי ספורט ומכשירי רפואה אסתטית ביתיים.

מרכז זה יהיה הראשון שמקימה חברה סינית בישראל בתחום הרפואי. חברת פוסון פארמה הסינים מפעילה בישראל מרכז חדשנות לאחר שרכשה את חברת האסתטיקה הרפואית אלמה לייזרס ב-2013 ב-240 מיליון דולר, אך פעילות Comfort Group בישראל תהיה הראשונה בתחום שיבצע בישראל גורם סיני שלא על בסיס חברה מקומית.

קרן ההשקעות כבר נמצאת בתהליכי מו"מ עם מספר חברות ישראליות. כמו כן נמצאת קומפורט גרופ בשיחות עם חברות נוספות לצורך הפצה או ייצור של מוצריהן בסין. הקבוצה כולה מתעניינת גם בהשקעות בישראל בתחום הסייבר והבינה המלאכותית, בנוסף להשקעות בתחום הבריאות.

איש הקשר בין ישראל לקבוצה הסינית הוא רפי אבירם, לשעבר בכיר במספר חברות מכשור רפואי ישראליות, שבין היתר שימש סמנכ"ל בחברת טלסיס הציבורית וכן בחברה הקנדית ניו גלובל שפיתחה שעוני דופק, והפיצה את מוצריה דרך קבוצת Ogawa, וכך נוצר הקשר בינה ובינו. היום אבירם הוא משקיע-אנג'ל בחברות מכשור רפואי וגם מועסק בקבוצת Ogawa כמנהל חדשנות. כעת הוא ישמש גם כאחד משני השותפים המנהלים בקרן וכראש פעילות החברה בישראל.

"לקומפורט גרופ מוצרים בתחום הבריאות ואיכות החיים", אומר אבירם, "שהמובילים בהם הם מוצרי מסאז'. החברה מוכרת 300 אלף כיסאות מסאז' בשנה, ומיליונים של מוצרי מסאז' מסוגים שונים. מוצריה נמכרים ב-180 אלף נקודות מכירה בעולם, מהן 1,500 בבעלותה. היא מעסיקה 8,000 עובדים ונסחרת בסין לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

"לקבוצת אוגאווה יש 15 חברות בנות, מהן גם חברות ביפן, אירופה וארה"ב. מלבד מוצרי מסאז', ספורט וניטור רפואי, היא עוסקת גם בתחום של מכשירי טיהור אוויר ביתיים", הוא אומר. לקבוצה ארבעה מפעלי ייצור.

"תחום איכות החיים הוא לא תחום מאוד מפותח בישראל, למרות שיש בה כוח אדם מתאים", אומר אבירם. "אנחנו מעוניינים במהנדסי מכאניקה ובמהנדסים ביו-רפואיים".