בלווטניק שובר שיא: רכש אחוזה בניו-יורק ב-90 מיליון דולר

את הנכס רכש לן בלווטניק מקבוצת HNA הסינית שנקלעה באחרונה למצוקת מזומנים (על רקע כוונתה לגייס חוב בתל-אביב)

המיליארדר היהודי-אמריקאי לאונרד (לן) בלווטניק העשיר את אוסף הנדל"ן שלו בניו-יורק בנכס נוסף. בלווטניק, בעל השליטה בכלל תעשיות הישראלית, רכש באחרונה אחוזה באפר איסט-סייד של ניו-יורק עבור 90 מיליון דולר, ובכך שבר שיא - על-פי דיווח של הניו-יורק פוסט, מדובר ברכישה הגבוהה ביותר שנרשמה עד כה לנכס בניו-יורק.

האחוזה, ששימשה במשך כ-85 שנים כגלריית אמנות של משפחת סוחרי האמנות ווילדנשטיין, נמכרה לבלווטניק על ידי הקונגלומרט הסיני HNA שרכש באפריל האחרון את הנכס בכ-79.5 מיליון דולר, גם כן סכום שיא, נכון למועד הרכישה.

נזכיר כי חטיבת הנדל"ן האמריקאית של HNA נמנית עם החברות הזרות החדשות המבקשות לגייס אג"ח בתל-אביב, כאשר החברה קידמה גיוס של כ-100 מיליון דולר עבור פורטפוליו של בנייני משרדים הממוקמים בערים מרכזיות בארה"ב, ששוויו מוערך בכ-2 מיליארד דולר.

עם זאת, על-פי דיווח שפורסם לפני כשבועיים באתר המידע הפיננסי "בלומברג", נקלעה HNA למצוקת מזומנים קשה, ונוצר לה "בור" תזרימי בהיקף של 15 מיליארד יואן (כ-2.4 מיליארד דולר) שעליה לכסות במהלך הרבעון הראשון של 2018. עוד נמסר אז, כי HNA דיווחה על המחסור הצפוי במזומנים לבנקים המממנים שלה בפגישה שנערכה בסין במהלך השבוע שעבר, ועדכנה גם כי מצוקה זאת תחלוף ככל הנראה במהלך הרבעון השני, בעת שיושלמו עסקאות למכירת חלק מנכסיה.

בלווטניק, הפועל בעיקר בארה"ב ובריטניה, מחזיק ברשותו אוסף נכסי נדל"ן מפואר למדי בניו-יורק, כשבפרוטפוליו שלו ניתן למצוא בין היתר - רכישה בסך כ-51 מיליון דולר של אחוזה הממוקמת באותו הרחוב של הנכס החדש; בית יוקרתי בשדרה החמישית אותו רכש בכ-80 מיליון דולר ועוד.

בישראל הוא בעל השליטה בכלל תעשיות הכוללת את נשר מפעלי מלט, יפאורה-תבורי, נייר חדרה, קבוצת גולף ועוד. בנוסף, בלווטניק מחזיק בבעלות משותפת עם אביב גלעדי ומשפחת רקנאטי בקבוצת התקשורת RGE, המחזיקה בערוץ עשר, ערוץ הספורט וערוץ הילדים.