אנרג'יאן תנסה לגייס 500 מיליון דולר בבורסה של לונדון

הגיוס ישמש את החברה לפיתוח מאגרי כריש ותנין ■ אנרג'יאן גייסה 1.25 מיליארד דולר מקונסורציום של גופים פיננסים בהובלת בנק הפועלים

אסדת קידוח / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אסדת קידוח / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת אנרג'יאן היוונית הודיעה היום (ב') רשמית על כוונתה לצאת להנפקה במסחר הראשי של הבורסה בלונדון, במטרה לגייס סכום של 500 מיליון דולר לצורך הפיתוח של המאגרים כריש ותנין הנמצאים ברשותה.

סכום זה יתווסף ל-1.25 מיליארד דולר, אותו יממן קונסורציום של גופים מוסדיים מקומיים והבנקים הבינלאומיים, בהובלת בנק הפועלים, שישקיע 375 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס".

ההסכם עם הקונסורציום נחתם ביום חמישי האחרון. הגופים הפיננסיים אליהם פנתה אנרג'יאן לצורך כך הם כלל, מגדל, פסגות הראל, הפניקס ובנק מזרחי. על פי ההערכות, עסקת המימון הענקית תצא לדרך עד סוף הרבעון הנוכחי, אז תכריז אנרג'יאן על הסגירה הפיננסית וקבלת החלטה פיננסית לפיתוח המאגרים (FID).

נזכיר כי לאחרונה הודיעה החברה כי יש ברשותה מספיק חוזים חתומים כדי להתחיל בהליך סגירה פיננסית. עד היום חתמה אנרג'יאן על החוזים לאספקת הגז בכמות כוללת של יותר מ-4 BCM לשנה. המחיר הממוצע של העסקאות שנחתמו בחודשים האחרונים נע סביב 4 דולר ליחידת חום, בכ-20% נמוך יותר מההסכמים שנחתו מול "לוויתן" ובכ-30% נמוך יותר מהמחיר אותו משלמת חברת החשמל ל"תמר".

אנרג'יאן, שרכשה את המאגרים כריש ותנין בעקבות אישור מתווה הגז, היא המתחרה של מאגרי "לוויתן" ו"תמר" הנשלטים על-ידי קבוצת דלק ונובל אנרג'י.

על פי החברה, מועד התחלת אספקת הגז מתוכנן לתחילת 2021. פיתוח מאגר כריש יכלול הצבת צינור להובלת הגז מהמאגר באמצעות מערכת הולכת הגז הטבעי הלאומית של ישראל. פיתוח מאגר "תנין", שמתוכנן לביצוע לאחר מכן, יכלול קידוח של 6 בארות שיחוברו למתקן צף (FPSO).