השכר החציוני בארה"ב: 40,000 דולר; טכנאי מעליות מרוויח פי 2

הביקוש למקצוע הזה בארה"ב צפוי לגדול ב-12% בשנים 2016-2026

מעליות / צילום: רויטרס
מעליות / צילום: רויטרס

עבודה פיזית שעלולה להיות מתישה בתעשיית הבנייה עשויה להשיג לכם שכר גבוה יותר מאשר לבוסים שלכם, לפחות בארה"ב.

מתקיני וטכנאי מעליות בארה"ב מקבלים שכר שנתי חציוני של 80,000 דולר, וזוהי העבודה המשתלמת ביותר בתעשיית הבנייה, לפי ניתוח חדש באתר לקבלני בנייה BuildZoom. מפקחים על עובדי בנייה, העבודה המכניסה השנייה בגובה השכר בגוף הנתונים הזה, משתכרים 58,000 דולר בשנה.

שכרם של מתקיני וטכנאי מעליות כמעט כפול מהשכר החציוני בארה"ב, שהוא 40,150 דולר בשנה (מחצית האוכלוסייה מרוויחה פחות מזה). שלא כמו מקצועות אחרים בשכר גבוה שלא מחייבים תואר אקדמי אבל צפויים לאבד ביקוש בעשור הקרוב, הביקוש לטכנאי מעליות צפוי לגדול ב-12% בין השנים 2016 ו-2026, לפי אומדן משרד העבודה הפדרלי.

הביקוש הגבוה לטכנאי מעליות מעלה את השכר שלהם, לפי סשה דיוויד, שכתבה את הסקירה ב- BuildZoom. "יש ביקוש אדיר לשטחי משרד ובתי דירות, וזהו מקצוע שצריך להיכנס אליו עם התמחות (סטאז') אצל מישהו - זה לא שאפשר פשוט לשכור חבורה של מתקיני מעליות ואנשי תיקונים", הסבירה דיוויד.

כמות היתרי הבנייה לבנייני דירות משותפים גדלה בהתמדה זה כמה שנים אחרי השפל של 2009. השיא היה ב-2015, כלומר הביקוש לעובדי מעליות עלול לדעוך כאשר שיא הבנייה יחלוף.

ניו-יורק סיטי היא דווקא אחד האזורים שבהם הגידול בבניית בנייני מגורים לא הניב ביקוש עולה לעבודות שקשורות במעליות, אמר איזי רומן, כלכלן ראשי ב-BuildZoom.

"בניו-יורק יש הרבה יותר בנייני מגורים גבוהים מאשר ברוב האזורים האחרים בארה"ב, ולכן יש בה כנראה יותר טכנאי מעליות, והיא פחות רגישה לעליות בביקוש", הוא הסביר.

טכנאי מעליות הוא מקצוע שוחק מבחינה גופנית. מתקינים וטכנאים "עובדים בדרך כלל בחלל צר שצריך לזחול בו ובחדרי מכונות", לפי הגדרה מקצועית של משרד העבודה.

זהו אחד המקצועות המעטים שהעוסקים בו משתכרים שכר ממוצע של לפחות 75,000 דולר בשנה, והוא מחייב בדרך כלל רק תעודת סיום בית ספר תיכון. מקצועות משתלמים אחרים שלא מחייבים תואר אקדמי הם, למשל, מפעילי תחנת כוח גרעינית, מפקחי משטרה ובלשים.