‏מנכ"ל אובר צופה מסחור של מוניות מעופפות בעוד 5-10 שנים

במסגרת פורום משקיעים בטוקיו אמר דארה קוסרשהאי כי המכוניות המעופפות יהיו תחבורה ציבורית שמחיריה יהיו ברי-השגה ■ ההסעות האוויריות שבתכנון יהיו בין תחנות שהמרחקים ביניהם לא יעלו על 96.5 קילומטר בשל ההגבלות הנוכחיות של הסוללות

מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי / צילום: רויטרסס
מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי / צילום: רויטרסס

מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי, אמר כי בעוד חמש עד עשר שנים מוניות מעופפות יהיו זמינות לשימוש מסחרי במסגרת שירות Uber Air. הוא הוסיף כי הוא מצפה שמכוניות מעופפות יהפכו בסופו של דבר לשיטה של תחבורה ציבורית שמחיריה יהיו ברי-השגה.

הדברים נאמרו במסגרת פורום משקיעים בטוקיו, בביקור הראשון של קוסרשאהי לאסיה כמנכ"ל החברה. לפי רויטרס, חברות הסעות כמו אובר רואות ביפן, המאוכלסת בצפיפות, שוק פוטנציאלי עבורן ולכן לוחצים על רגולטורים על מנת שיקלו את התקנות הנוקשות שמיושמות שבתעשיית המוניות במדינה.

לאחרונה הסביר ראש מחלקת הרכבים האוטונומיים והתעופה האורבנית של אובר, ג'סטין ארליך, על השירות העתידני Uber Air בריאיון לטק-קראנץ'. לדבריו, ההסעות האוויריות שבתכנון יהיו בין תחנות ייעודיות, שהמרחקים ביניהם לא יעלו על 60 מייל (כ-96.5 קילומטר), בשל ההגבלות הנוכחיות של הסוללות שמפעילות את הרכבים. המשתמשים יכניסו את המיקום שלהם לאפליקציית אובר, שתכוון אותם לתחנה הקרובה ביותר של השירות, ממנה הם ייסעו באמצעותו לתחנה הקרובה ביותר ליעד הסופי שלהם.

מטרת השירות היא לקצר את זמן הנסיעה ממקומות שרחוקים אחד מהשני פיזית, או שנהיגה אליהם לוקחת זמן רב בשל דרכים פקוקות. השירות יציע נסיעות משותפות בלבד, ולא פרטיות, על מנת להבטיח שהעלות שלו לא תהיה מאוד יקרה עבור המשתמשים, ובטווח המחירים שהם כבר רגילים אליו משירותים קיימים של אובר.