מה כולל הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר בתיק 4000?

עפ"י הסכם עד המדינה שנחתם עמו, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה יזכה לחסינות מהעמדה לדין פלילי, וכל ההליכים נגדו יועברו למסלול המשמעתי ■ נגד פילבר יוגש כתב אישום לביה"ד המשמעתי של עובדי המדינה, והוא יודה בעבירות שיוחסו לו ויורחק מהשירות הציבורי

מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר, התייצב הבוקר (ד') במשרדי לה"ב 433 למסירת עדותו כעד מדינה, ולא כחשוד.

על-פי הסכם עד המדינה שנחתם עמו בשעות הלילה, יזכה פילבר לחסינות מהעמדתו לדין פלילי, וכל ההליכים נגדו יועברו למסלול המשמעתי. נגד פילבר יוגש כתב אישום לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה, והוא יודה בעבירות שיוחסו לו ויורחק מהשירות הציבורי. 

כבר אתמול החל פילבר למסור עדות במשטרה במסגרת הסכם עד המדינה, ובין היתר תיאר את מעורבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקידום האינטרסים של בזק.

עדותו של פילבר כעד מדינה סובבת סביב כל הפעולות שביצע והתבקש לבצע, השיחות והפגישות שהתקיימו במשך כל תקופת כהונתו כמנכ"ל משרד התקשורת, ומטבע הדברים מלבד החיזוק שהיא מעניקה לראיות נגד שאר החשודים בפרשת 4000 - ובראשם שאול אלוביץ' - היא מסבכת גם את "הבוס" שלו, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, במספר פרשיות, ולא רק בפרשת בזק.

מקורב לפילבר מסר כי פילבר עדיין עומד על כל העובדות שמסר בראשית חקירתו, לפיהן לתפיסתו הוא לא ביצע כל עבירה פלילית עת נפגש עם בזק ועם אחרים, אבל ככל שהצטברו פרטים ועדים בחקירה, הוא הבין כי התמונה המצטיירת בעיני אחרים היא שונה מזו שהוא לכאורה ראה לנגד עיניו.

במילים אחרות: פילבר ראה את פוטנציאל ההסתבכות שלו דרך עיני החקירה והבין שהסיכון כי יורשע ואף יישלח למאסר בפועל אינו קלוש, בלשון המעטה.

מעורכי דינו של פילבר, דרור ארד-איילון ויובל נחמני, לא נמסרה תגובה.