דירוג Dun's 100 ל-2018: הרצוג פוקס נאמן מוביל שנה רביעית

השלישייה הראשונה בדירוג משרדי עוה"ד שמרה על מקומה ■ מגמת המיזוגים בין משרדים דחקה את ליפא מאיר למקום ה-21 בדירוג לראשונה מזה 6 שנים, עקב שורת עזיבות ■ משרד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן - מקום 26 בשנה שעברה - מיזג אליו השנה את משרד עמית גרוס ונכנס לראשונה ל-20 המובילים

עו"ד מאיר לינזן / צילום: איל יצהר
עו"ד מאיר לינזן / צילום: איל יצהר

פורום עורכי הדין Dun's 100 של דן אנד ברדסטריט ישראל, בשיתוף "גלובס", התכנס היום במשרדי דן אנד ברדסטריט במעמד בכירים בענף עריכת הדין, מהפירמות המובילות בישראל. בצל ההודעה הדרמטית על חתימת הסכם עד מדינה עם שלמה פילבר מנכ"ל משרד התקשורת, דנו בכירים בתחום בסוגיות השחיתות השלטונית ותמונת המצב של המשטר התאגידי בישראל, ובסיום הדיון הוצג למשתתפים דירוג 20 הפירמות המובילות בתחום לשנת 2018. הדירוג מתבסס, בעיקרו, על הפרמטרים של מספר עורכי הדין, השותפים, המתמחים והמועסקים בכל משרד.

הרצוג פוקס נאמן ממשיך לעמוד בראש הדירוג זו השנה הרביעית ברציפות, ועל המקום השני והשלישי שומרים שני המשרדים שאיישו אותו בשנה שעברה: משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' (2) ומשרד גולדפרב זליגמן ושות' (3). המקום הרביעי מושפע ממגמת המיזוגים בענף, בהשפעת התחרות הגוברת, ואותו מאייש משרד שבלת ושות' אשר מיזג אליו לאחרונה את משרד ראב"ד, מגריזו, בנקל ושות'. המשרד טיפס בדירוג היישר אל המקום ה-4, מהמקום ה-11.

עוד מתוצאות מגמת המיזוגים - לראשונה מזה 6 שנים, ליפא מאיר יוצאים מדירוג 20 הגדולים, ונדחקים למקום ה-21, עקב שורה של עזיבות בשנה החולפת - ביניהן עזיבתו של עו"ד יוסי אלישע עם צוות מחלקת המיסים שהוביל. משרד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן - שמיזג אליו את משרד עמית גרוס - נכנס השנה לראשונה ל-20 המובילים היישר מהמקום ה-26.

המקום הרביעי אליו טיפס משרד שבולת דחק בהתאמה, מקום אחד למטה, את המשרדים שתפסו בשנה שעברה את המקומות 4-6. משרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' דורג במקום ה-5 לאחר שבשנה שעברה דורג במקום 4, משרד מ. פירון ושות' תפס השנה את מקום 6 (בשנה שעברה 5) ומשרד גורניצקי ושות' במקום 7 בדירוג (בשנה שעברה 6).

סוגרים את העשירייה הפותחת - משרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות' במקום 8, משרד נשיץ ברנדס אמיר במקום 9 ומשרד ש. הורוביץ במקום העשירי. המשרדים המאכלסים את העשירייה השנייה שבדירוג מפורטים בטבלה הבאה. 

דאנס 100 לשנת 2018 משרדי עורכי דין
 דאנס 100 לשנת 2018 משרדי עורכי דין

משרדים בעשירייה השנייה שבדירוג, שעלו מהדירוג של השנה שעברה, הם משרד זיסמן אהרוני גייר ושות', שעלה מהמקום ה-19 למקום 16 השנה; ומשרד AYR, שתפס את המקום ה-14 (16 בשנה שעברה) כתוצאה מגידול פנימי במשרד.

לדברי אפרת שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בדן אנד ברדסטריט, "השינויים המשמעותיים שחלו השנה בדירוג 20 המשרדים המובילים מצביעים יותר מכל על הצפיפות בצמרת הענף. על מנת להמשיך לצמוח ולאפשר מענה כולל ללקוחות בסביבה עסקית מורכבת, המשרדים מרחיבים כל העת את תחומי המומחיות שלהם ומייצרים תמורות בענף, אשר מעלות במקביל את סף הכניסה לדירוג".

לצד השינויים המבניים בענף, במסגרת הפורום הוצגו נתוני מאקרו על ענף עריכת הדין בישראל. מהנתונים עולה כי בעוד הפקולטות למשפט מאוכלסות באחוז דומה של נשים וגברים, יחס זה לא נשמר בהמשך הדרך, היות ואחוז הנשים השותפות ב-25 המשרדים המובילים הינו 28% בלבד.

מגמות בולטות בקרב המשרדים המובילים השנה היו המשך השגשוג בהייטק הישראלי - בעיקר בליווי עסקאות טכנולוגיה מהגדולות במשק, דוגמת רכישת מובילאיי; היערכות לתקנות אבטחת מידע חדשות בתחום הסייבר, בעיקר תקנות ה-GDPR של האיחוד האירופי; וטכנולוגיית הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים שיצרה התעניינות בעולם העסקי בכלל ובעולם המשפטי בפרט.