מלאנוקס מזנקת על רקע ירידות השערים בוול סטריט

החברה, המייצרת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהיר, רשמה עלייה במסחר המאוחר ■ מלאנוקס מצפה להכנסות של 240-250 מיליון דולר ברבעון

מלאנוקס / צילום: רויטרס
מלאנוקס / צילום: רויטרס

מניית מלאנוקס  קופצת במסחר המאוחר בוול סטריט ב-7.9% היום (ד') לאחר שהחברה העלתה את התחזיות שלה לרבעון הראשון, חודש אחרי שפרסמה את התחזית לראשונה. מלאנוקס מצפה כעת להכנסות של 240-250 מיליון דולר ברבעון, לעומת תחזית קודמת ל-222-232 מיליון דולר. אין שינוי בתחזית הרווחיות הגולמית, שתגיע ל-68.5%-69.5% על בסיס Non-GAAP, ואין שינוי גם בתחזית להוצאות תפעוליות רבעוניות של 120-122 מיליון דולר.

מלאנוקס מייצרת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה, בטכנולוגיות Ethernet ו-InifiniBand.

"במהלך הרבעון, התברר שהמגמות שחווינו בסוף 2017 מחזיקות מעמד, ושמעבר הלקוחות מכרטיסי רשת (adapters) של 10 ג'יגה-בייט לשנייה ל-25 גי'גה-בייט לשנייה - מואץ", מסר איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס. "אנחנו ממשיכם לבנות מומנטום ולהתקדם ביוזמות הפיננסיות והתפעוליות שלנו, על ידי הפחתת ההוצאות התפעוליות שלנו והתייעלות בעסקינו, ואנחנו בטוחים שהאסטרטגיה שלנו תמשיך לייצר תוצאות חיוביות בעתיד".

במקביל עדכנה מלאנוקס על שינוי צפוי בעמדת סמנכ"ל הכספים: יעקב שולמן יעזוב את התפקיד במאי לטובת תפקיד דומה בחברה שמתכננת הנפקה ראשונית (ששמה לא פורסם), ומלאנוקס בוחנת מועמדים להחליף את שולמן בתפקיד. וולדמן הודה לשולמן ואמר כי "יעקב מילא תפקיד חיוני בבניית היסודות הפיננסיים החזקים של מלאנוקס. הדירקטוריון, העובדים ואני אסירי תודה ליעקב על שירותיו ומאחלים לו הצלחה בפרק הבא בקריירה".

שולמן מסר כי הוא ממשיך להאמין בכיוון האסטרטגי של מלאנוקס ומצפה לראות את פירות ההשקעה שבוצעה במו"פ בשנים האחרונות.

במקביל הודיעה החברה על מינוי שני דירקטורים חדשים, סטיב סנגי (Sanghi) שניהל בעבר את Microchip ואומש פדבאל ( Padval) שהוא יזם ומנהל, בצעד שלדברי החברה מגביר את העומק והמומחיות של הדירקטוריון.

צעדים אלה מגיעים על רקע לחצים מצד הקרן האקטיביסטית סטארבורד, שהפכה לבעלת עניין במלאנוקס בנובמבר האחרון. הקרן הביעה בתחילה אי שביעות רצון מההוצאות התפעוליות של מלאנוקס ומשיעורי הרווחיות התפעולית שלה, ולאחר דיונים עם החברה, העלתה הילוך במאבק כשהציגה לפני כחודש תשעה מועמדים מטעמה לדירקטוריון מלאנוקס, במקום רוב הדירקטורים המכהנים.

ב-2017, הכנסות מלאנוקס כמעט ולא צמחו ביחס ל-2016 והסתכמו ב-864 מיליון דולר, כאשר החברה מצפה לחזור לצמיחה בשיעור דו-ספרתי ב-2018. ההפסד הנקי החשבונאי הגיע ב-2017 ל-19.4 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, השנה הסתיימה עם רווח נקי של 117 מיליון דולר.