מהנדס נוסף שפוטר מגוגל תובע אותה על פיטורים לא מוצדקים

בניגוד לג'יימס דמור, שטען כי גוגל מפלה לרעה גברים לבנים ובעלי דעות שמרניות, טים צ'וולייר טוען לפיטורים לא מוצדקים בשל הבעת דעות הפוכות לחלוטין ■ צ'וולייר הוא טרסנג'נדר וקוויר, והפוסטים שבגינם פוטר הכילו לדבריו "תוכן פוליטי ליברלי" וביקורת נגד דמור

גוגל / צילום: שאטרסטוק
גוגל / צילום: שאטרסטוק

אחרי ג'יימס דמור, מהנדס נוסף שפוטר מגוגל תובע אותה בטענה לפיטורים לא מוצדקים, לאחר שהביע את דעותיו בהתכתבויות פנימיות בחברה. אלא שבניגוד לדמור, שטען כי החברה מפלה לרעה גברים לבנים ובעלי דעות שמרניות, טים צ'וולייר טוען לפיטורים לא מוצדקים בשל הבעת דעות הפוכות לחלוטין. צ'וולייר הוא טרסנג'נדר וקוויר, והפוסטים שבגינם פוטר הכילו לדבריו "תוכן פוליטי ליברלי" וביקורת נגד דמור.

דמור פרסם תזכיר שבו תקף את מדיניות ההעדפה המתקנת בגוגל וטען כי נשים מתאימות פחות מבחינה ביולוגית להיות מהנדסות. לאחר שגוגל פיטרה אותו והצהירה כי "גיוון והכלה הם חלק בסיס מהערכים והתרבות שלנו, ומרכיב הכרחי להצלחה שלנו כחברה", הוא חבר לדייויד גודמן, שפוטר לטענתו בשל היותו תומך טראמפ, והשניים תבעו את החברה. צ'וולייר, לעומתם, שעבד בחברה בשנים 2015-2017, כינה את דמור "מיזוגן" ופרסם בלוח ההודעות של החברה ממים נגד טראמפ ונגד גזענות ולינק לפוסט בבלוג שלו, שבו כתב כי "בחורים לבנים" מצפים לפריבילגיות ומרגישים מאוימים כשאינם מקבלים אותן.

לטענת צ'וולייר, נציג מטעם מחלקת משאבי האנוש של גוגל נפגש איתו בספטמבר והביע דאגה בעקבות הפוסטים שפרסם שהכילו "השקפות ליברליות", אמר כי הביטוי "בחורים לבנים" עשוי להיתפס כהכללה הנוגעת למגדר וגזע, והתנגד גם לפוסט פנימי שבו צ'וולייר ביקר רפובליקנים על כך שהזדהו עם מפגינים בעצרת למען עליונות לבנה בשרלוטסוויל. צ'וולייר פוטר 6 שבועות אחרי הפגישה.

בינואר פעילים למען מגוון (Diversity) בגוגל טענו בכתבה במגזין ווירד כי לפחות 10 עובדים נוספים ננזפו בידי מחלקת משאבי האנוש בשל הערות שהשמיעו נגד המזכר שפרסם דמור, או בשל הכללות בנוגע לגברים לבנים. הם קיבלו אזהרות מילוליות, תוצאות נמוכות בהערכות הביצועים ואף השעיה של שנה מהאפשרות לקבל קידום.

צ'וולייר טען כי גוגל ניסתה להצדיק את פיטוריו באמצעות העובדה שהפוסטים שלו הפלו כנגד אלה שהטרידו אותו. "חוקים נגד אפליה נועדו להגן על קבוצות שוליים שלא זוכות לייצוג, ולא על מי שתוקף אותן" אמר.

בגוגל שחררו הצהרה בעקבות תביעת צ'וולייר ובה אמרו כי "חלק חשוב מהתרבות שלנו הוא דיון ער. אבל כמו בכל מקום עבודה, זה לא אומר שהכול מותר. קידום סטראוטיפים שמבוססים על מגדר או גזע הוא אסור. הרוב המוחץ של העובדים מתקשרים בדרכים שתואמות את המדיניות שלנו. אבל כשעובד עובר עליה, אנחנו מוכרחים לקחת זאת ברצינות. אנחנו תמיד מקבלים החלטות ללא קשר לדעותיו הפוליטיות של עובד".

דמור עצמו השתמש בפוסטים של צ'ווליר כדי להצביע על אפליה נגד גברים לבנים בתביעה שהגיש. בין היתר הוא השתמש בפוסט מהבלוג של צ'ווליר שבו כתב שצריך "לתת אגרופים לנאצים", כדי לטעון כי "גוגל תומכת באלימות פוליטית".