וויטסמוק מהמרת על מטבעות דיגיטליים כדי להתאושש

אחרי שגייסה בחודש שעבר כ-2 מיליון שקל מיאיר גולדפינגר וממשקיעים נוספים, הודיעה חברת השיווק באינטרנט על בחינת כניסה לפעילות בתחום של קידום בורסות, ארנקים ומטבעות דיגיטליים

יאיר גולדפינגר, בעל השליטה במדיפאואר / צילום: חברת מדיפאואר
יאיר גולדפינגר, בעל השליטה במדיפאואר / צילום: חברת מדיפאואר

חברת השיווק והפרסום באינטרנט וויטסמוק מנסה כנראה לזכות מחדש באמון המשקיעים, עם כניסה לפעילות בתחום שצובר פופולריות בחודשים האחרונים. היום מסרה החברה, כי היא בוחנת כניסה לפעילות בתחום של קידום בורסות, ארנקים ומטבעות דיגיטליים. מניית וויטסמוק ירדה יותר מ-65% בשנה האחרונה. המניה נסחרה היום בשעות הצהריים בעלייה של כ-4%, לאחר שפתחה את יום המסחר בבורסה עם זינוק של כ-20% בבוקר.

בהודעה שעליה חתום מנכ"ל החברה, איתי מרוז, נמסר כי במסגרת הפעילות הנבחנת על-ידי וויטסמוק, החברה תשווק בשלב הראשון מוצרים או שירותים נלווים ל-ICO - הנפקות ראשוניות של מטבעות דיגיטליים, "וכן תקדם בורסות מסחר וארנקים דיגיטליים, וזאת, בשלב זה, בעיקר באמצעות שימוש במערכי השיווק וההפצה הקיימים של החברה".

עיקר עיסוקה של וויטסמוק מתרכז בפרסום בווידאו ובמנועי חיפוש. בקיץ האחרון הודיעו וויטסמוק ושותפתה אפליי, שנמצאת בשליטת נועם לניר, על פרידה מאפליקציית המקלדת הממותגת KIBO כשלוש שנים לאחר השקתה. קיבו לא עמדה בציפיות המשקיעים, ובשלוש שנות פעילותה (2014-2016) הציגה הפסד מצטבר של יותר מ-11 מיליון דולר, ללא הכנסות מהותיות.

במהלך דצמבר עדכנה השותפה לשעבר אפליי על הסכם עקרונות מול צדדים שלישיים להקמת חברה ייעודית שתפעל "לפיתוח פלטפורמה לשיווק, הפצה והפניית לקוחות למערכות מסחר ולפלטפורמות בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים".

וויטסמוק, שרק לפני כחודשיים פיטרה כשליש מעובדיה בשל גידול בהפסדים, דיווחה בחודש שעבר על גיוס של 1.9 מיליון שקל מיאיר גולדפינגר, מייסד ICQ, וממשקיעים נוספים.

יאיר גולדפינגר מחזיק כיום בכ-13% ממניות וויטסמוק, הנסחרות לפי שווי שוק של כ-25 מיליון שקל. רם פרומן, יו"ר וויטסמוק, והמשקיע איתי הורשטוק, מחזיקים באמצעות קרן אבולושן בשיעור דומה של מניות, ולצד גולדפינגר הם בעלי המניות הגדולים בחברה.

לפי הדיווח של וויטסמוק היום, "החברה מעריכה כי התיקונים המוצעים לתקנון הבורסה, שפרסמה רשות ניירות ערך בקשר עם 'בחינת תיקון תקנון הבורסה בדבר פעילות חברות בתחום מטבעות קריפטוגרפיים מבוזרים', ככל שיתקבלו, אינם צפויים להטיל על החברה מגבלה בכניסה לתחום הפעילות. החברה מדגישה כי נכון למועד דיווח זה, אין בכוונתה להקים או להשקיע בבורסות מסחר במטבעות דיגיטליים, או לבצע כרייה של מטבעות דיגיטליים".

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2017, הכנסותיה של וויטסמוק קפצו ב-37% ל-51 מיליון שקל, בעיקר בזכות פעילות חטיבת הווידאו הפנימית שלה והשלמת רכישת פעילות נוספת. למרות העלייה בהכנסות, בין ינואר לספטמבר 2017 הפסידה החברה כ-2.5 מיליון שקל, אחרי שאת 2016 כולה סיכמה בהפסד של כ-350 אלף שקל.

לקראת סוף 2017 הודיעה וויטסמוק על תוכנית התייעלות, שבמסגרתה היא תצמצם ותסגור מחלקות שונות, "שאינן צפויות להניב רווח נקי במהלך 2018". בוויטסמוק העריכו את החיסכון הנובע מיישום תוכנית זו ב-4-5 מיליון שקל במהלך השנה הנוכחית.

ביטקוין, המטבע הדיגיטלי המוביל בשווי השוק שלו, המוערך כיום ב-186 מיליארד דולר, ירד ביממה האחרונה בכ-5% ונסחר בטווח מחיר של 10-11 אלף דולר.