ארגון זכויות היוצרים הישראלי ממשיך להילחם בפייסבוק

זיר"ה הוא ארגון שהוקם ע"י בעלי זכויות בהפקות מקור ישראליות ■ הערב שולח הארגון מכתב נוסף לפייסבוק - בין היתר לאחר שפרק של הסדרה "פאודה" שטרם שודר בישראל עלה לשידור באמצעות פייסבוק

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל / צילום: איל יצהר
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל / צילום: איל יצהר

ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) מחריף את המאבק שלו במה שהוא מכנה "עצימת עיניים של פייסבוק להפרת זכויות יוצרים". ימים ספורים לאחר שדרש מהחברה להפסיק פרסומות שמועלות על תכנים פיראטיים, הוא דורש גם להסיר מהאוויר דפים המשדרים או מעודדים צפייה בתכנים פיראטיים.

זיר"ה הוא ארגון שהוקם על-ידי בעלי זכויות בהפקות מקור ישראליות, הכולל בין היתר את הוט, yes, רשת, קשת, RGE, ענני תקשורת ויוניטד קינג. מטרת הארגון לפעול למיגור תופעת גנבת התכנים והפרת זכויות היוצרים של המפיקים באתרים פיראטים ובתוכנות שונות ברשת האינטרנט.

בעקבות חשיפת "גלובס" לפיה פרסומות של עשרות מפרסמים ישראלים מועלים על-גבי תוכן פיראטי באמצעות פלטפורמת הפרסום של פייסבוק, פנה הארגון לפייסבוק בדרישה להפסיק את הפרסום ולפצות את יצרניות התוכן - אחרת יפנה לבית משפט.

הערב שולח הארגון מכתב נוסף לפייסבוק - בין היתר לאחר שפרק של הסדרה "פאודה" שטרם שודר בישראל עלה לשידור באמצעות פייסבוק.

"במסגרת המאבק של מרשתנו עבור בעלי הזכויות המפורטים לעיל, אנו נאלצים לפנות שוב ושוב לחברתכם בדרישה להסרת תכנים מפרים, עמודים תומכי פיראטיות ועוד. שיתוף-הפעולה מצידכם הוא מוגבל עד כדי מקומם", נכתב במכתב.

על-פי המכתב, אתרי אינטרנט פיראטיים רבים פונים לקהל היעד שלהם באמצעות הפלטפורמה של פייסבוק, מעדכנים את הגולשים על תוכן פיראטי חדש, על כתובות חדשות של האתר ועוד.

זיר"ה מציגים במכתב מספר דוגמאות של אתרים מפירי זכויות יוצרים, כמו למשל אתר "בא לי פרק" או אתר "סדרות", שלמרות שקיים נגדו פסק דין וצו מניעה קבוע, ממשיך להפעיל עמוד פייסבוק פעיל.

לטענת זיר"ה, כנגד חלק מהדפים כבר הוגשו תלונות בעבר, אך פייסבוק מצאה כי לא מדובר בפעילות המנוגדת לחוקי השימוש שלה.

"מרשותינו", כך נכתב במכתב, "רואות בחומרה רבה את עצימת העיניים של פייסבוק לפעילות מפירה המתבצעת על הפלטפורמה שלה, וללא ספק יש בכך משום סיוע ועידוד לפעילות זו, שכאמור מתבצעת באין-מפריע".

בזי"רה דורשים מפייסבוק לפעול להסרת העמודים המעודדים פיראטיות ולהסרת הפרק של "פאודה" שטרם שודר.