אלי קמיר ישוחרר היום לביתו; ניר חפץ יובא מחר להארכת מעצר

יועץ התקשורת אלי קמיר חשוד לצד ניר חפץ בתיווך לשוחד לשופטת בדימוס הילה גרסטל ■ גרסטל עצמה הסכימה לעימות עם קמיר רק אם ישוחרר מיד לאחריו ■ ניר חפץ יובא מחר להארכת מעצרו בתיק 4000

יועץ התקשורת אלי קמיר, החשוד לצד ניר חפץ בתיווך לשוחד לשופטת בדימוס הילה גרסטל, בתיק 1270 - התיק שקיבל את השם "זיכוי מינוי" (הצעה לכאורה לזיכוי שרה נתניהו בפרשת המעונות תמורת מינוי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה) - אמור להשתחרר היום (א') בצהריים ממעצרו, שהוארך השבוע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לאחר שהיחידה החוקרת ערערה על החלטת השלום למעצר-בית בלבד.

גרסטל עצמה הסכימה לעימות עם קמיר רק אם ישוחרר מיד לאחריו.

ניר חפץ יובא מחר (ב') להארכת מעצרו בתיק 4000, לאחר שלא התבקשה היום הארכת מעצרו בתיק שקיבל את השם "זיכוי-מינוי", שהחשד בו התגלה תוך כדי חקירת החשדות בתיק 4000.

על אף שתיק "זיכוי-מינוי", או בשמו השני תיק 1270, עוסק בחשדות להצעת שוחד שהוצעה לשופטת בדימוס הילה גרסטל - נראה כי בחקירתו האחרונה בתיק זה לא נשאל חפץ ספציפית על גרסטל. יוזכר כי מקביעות השופט עלאא מסארווה ביום חמישי האחרון עולה כי העבירה בה חשוד, אם החשדות נכונים, חפץ היא "חמורה אך ממוקדת", ולא נדרשות פעולות חקירה רבות בגינה. 

יחד עם חפץ,המיוצג ע"י עו"ד ירון קוסטליץ, צפויים צפויים להגיע מחר לדיון בהארכת מעצרם גם עצורים נוספים בתיק 4000 ולפחות חלק מהחשודים המרכזיים בפרשה, שמהווה הסתעפות נוספת של תיק בזק מיוני אשתקד: בעל השליטה בקבוצת בזק שאול אלוביץ', אשתו איריס אלוביץ', בנו אור אלוביץ', מנכ"לית החברה סטלה הנדלר וכן עמיקם שורר, דירקטור בחברה.

ההערכה היא כי המשטרה מעוניינת לעצור את החשודים המרכזיים בפרשה כל עוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמור להיחקר אף הוא בפרשה - שוהה בחו"ל; וכל עוד שוהה במעצר גם שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, שישמש עד מדינה בפרשה.