המופע של מירי רגב: "אנשים לא מגיעים עם פשפשים מהבית"

דבריה של שרת התרבות נאמרו בישיבת הממשלה כלפי שרת המשפטים שקד והשר לביטחון הפנים ארדן, על רקע תנאי מעצרו של ניר חפץ ■ שקד לא נותרה חייבת ואמרה לרגב: "אל תעשי עליי סיבוב"

בישיבת הממשלה היום (א') טענה שרת התרבות, מירי רגב, כי תנאי המעצר של היועץ ניר חפץ, כפי שפורסמו בימים האחרונים, הם מזעזעים. רגב פנתה בכעס לשרת המשפטים, איילת שקד, ולשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ואמרה: "תנערו את המערכת! זה לא הגיוני. אנשים לא מגיעים עם פשפשים מהבית".

ארדן פרסם אחרי ישיבת הממשלה הודעה בטוויטר: "לא היה שום קרב בממשלה, ואין שום מחלוקת. מעצר חשוד אינו ענישה, ואסור שיהיה כזה! מעצר נועד אך ורק למניעת מסוכנות או למניעת שיבוש חקירה. לכן שירות בתי הסוהר משקיע עשרות מיליונים בכל שנה כדי לשפץ ולשפר את תנאי המאסר והמעצר בישראל, שהם אכן תנאים גרועים וקשים. דרשתי משב"ס התייחסות לטענות", כתב ארדן.

שרת המשפטים, איילת שקד, השיבה לרגב בבוטות ואמרה לה: "אל תעשי עליי סיבוב, את יודעת שהנושא לא תחת סמכותי. עקרונית זה נכון שתנאי המעצר בעייתיים". 

הדברים מגיעים על רקע המעצרים של האנשים שמקיפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנכ"ל משרדו ומקורבו, שלמה פילבר, שוהה כבר שבוע במעצר. לפני מספר ימים הוא חתם על הסכם עד מדינה והחל למסור פרטים. במקביל חפץ עצור מאז יום ראשון שעבר. ב-27 בדצמבר 2017 מסר חפץ עדות פתוחה בתיק 4000 ברשות לניירות ערך. באותו השלב לא היה חפץ חשוד בפלילים.