הבוקר: דיון בבקשת השחרור של עצורי פרשת בזק

השופט עלאא מסראווה קבע כי העצורים יגיעו בשעה 08:30 לדיון בבקשות השחרורים בעקבות הגילויים על ההתכתבות בין שופטת המעצרים לבין נציג רשות ני"ע ■ לביהמ"ש הגיעו, בין היתר, עו"ד מיכל רוזן-עוזר המייצגת את איריס אלוביץ; עו"ד נתי שמחוני המייצג את סטלה הנדלר; ועו"ד ז'אק חן המייצג את שאול אלוביץ'

ניר חפץ/ צילום: שלומי יוסף
ניר חפץ/ צילום: שלומי יוסף

דיון דרמטי ייערך היום בשמונה וחצי בבוקר, כך קבע שופט תורן אמש בבית משפט השלום בת"א, השופט עלאא מסראווה, בבקשת הסנגורים של החשודים המרכזיים בפרשת בזק לשחרורם לאלתר.

בשעות הלילה המאוחרות הגיעו בהולים והמומים 3 עורכי הדין של חשודים מרכזיים שמעצרם נדמה כרגע לא אמין בעליל, נוכח התפתחויות הערב וחשיפת ההתכתבויות בין השופטת רונית פוזננסקי כץ לבין עו"ד ערן שחם-שביט. עורכי הדין - עו"ד מיכל רוזן עוזר המייצגת את איריס אלוביץ', עו"ד נתי שמחוני המייצג את סטלה הנדלר, ועו"ד ז'אק חן המייצג את שאול אלוביץ' - דרשו בשם הסנגורים הנוספים את שחרורם של העצורים הללו, יחד עם העצורים האחרים בפרשה: עמיקם שורר אותו מייצג עו"ד איתן מעוז, אור אלוביץ' אותו מייצג עו"ד דרור מתתיהו, וניר חפץ אותו מייצג עו"ד ירון קוסטליץ.

הבקשה, הם קיוו, תיענה לאלתר נוכח החומרה הרבה של ההתפתחויות - חומרה שהדיה ניכרו היטב בתגובות הרשויות אתמול בלילה - ולא יהיה צורך לקיים דיון.

עורכי הדין היו המומים. "רעידת אדמה. הייתי צריך לצבוט את עצמי כדי להאמין שזה נכון" תיאר אחד מהם את תגובתו לתכתובת שנחשפה.

הבקשה טוענת בפשטות כי המעצר היה לא-חוקי בעליל: בית המשפט אמור להיות ענייני, אמור להגיע ללא דעה קדומה, בעת מתן החלטה על הארכת מעצר - בעוד שכאן דבר מכך לא נעשה.

ההערכה היא שהייתה כאן "סחבקיה", בלשונם, ולדעתם ראו זאת כבר בהארכות המעצר, אחת אחרי השניה, שניתנו בפרשת בזק המקורית שהתפוצצה ביולי אשתקד.

עורכי דין תיק 4000 / צילום: אמיר מאירי
 עורכי דין תיק 4000 / צילום: אמיר מאירי

■ הסיוט של מערכת המשפט מתגשם מול עינינו | חן מענית

■ לשחרר את כל העצורים בתיק 4000 - עוד הלילה | טל שניידר

■ הקהילה המשפטית גועשת: "מכה חמורה למראית פני הצדק"

■ סערה במערכת הפוליטית: "להשעות את השופטת מיד"