דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

חברת החדשות למועצת הכבלים: בטלו את מכרז ערוץ הכנסת

לאחר הדיון בבג"ץ בשבוע שעבר, החברה שמפעילה כיום את ערוץ הכנסת דורשת ממועצת הכבלים והלוויין לבטל את ההליך כולו או להכריז על הצעתה כעל ההצעה הזוכה ■ בימים אלה אמורה המועצה לדון בהצעת RGE שהגיעה למקום השני

ערוץ הכנסת לוגו
ערוץ הכנסת לוגו

חברת החדשות (לשעבר חדשות 2) פנתה אתמול (ב') למועצת הכבלים והלוויין בבקשה לבטל את ההליך המכרזי שהסתיים במאי 2017, ובו הייתה אמורה להיקבע המפעילה של ערוץ הכנסת ב-10 השנים הקרובות.

כזכור, במכרז שקיימה המועצה זכה ערוץ 20, אך בהמשך זכייתו בוטלה, וכעת המועצה אמורה לבחון את הצעת RGE (בעלת ערוץ 10) שהגיעה למקום השני, ולהחליט האם להכריז עליה כזוכה. הצעת חברת החדשות דורגה במקום השלישי בלבד, אך בעוד שפער הניקוד בינה לבין המקום הראשון היה משמעותי ועמד על יותר מ-100 נקודות, בין המקום השני לשלישי הפער עומד על 8.2 נקודות בלבד, ובחברה טוענים כי במקרה שבו המכרז כולו לא יבוטל, מספר טעויות לכאורה שהתגלו בניקוד הופכים את התוצאה, כך שהצעתה זכאית לניקוד גבוה יותר מזה של RGE.

"ככל שהמכרז לא יבוטל, מן הדין להכריז על הצעתנו כהצעה הזוכה במכרז, לנוכח ניקוד שניתן על-ידי אחד מחברי ועדת המכרזים בחוסר סמכות ולנוכח ההתעלמות של ועדת המכרזים - מניסיון מקצועי מהותי שהוצג במסגרת הצעתנו", נכתב בפנייה שהוגשה היום (ג') על-ידי החברה ועל-ידי המנכ"ל הנוכחי של ערוץ הכנסת, אורי פז.

למעשה, בחברת החדשות טוענים גם כי הניקוד שניתן ל-RGE הוא גבוה מדי, וגם שהניקוד שניתן להצעה שלה הוא נמוך מדי. לפי המסמך שהוגש למועצה, שכולל טענות שכבר הועלו בעבר, בשני סעיפים קיבלה הצעת RGE ניקוד שהיה גבוה מניקוד המקסימום האפשרי בגלל טעות של אחד מחברי המועצה, ולכן יש להוריד את הניקוד הכולל של ההצעה.

במקביל מזכירה הפנייה שהוגשה היום את העבודה של חברת TASC שנעשה עבור החברה והיווה נקודת מפתח בהליכים שהובילו לפסילת הצעת ערוץ 20. לפי העבודה, גם הצעת RGE אינה עומדת בדרישה להציג רווח תפעולי של 5%, אלא מגולם בה הפסד תפעולי שנתי, כך שדינה להיפסל.

בהקשר זה נזכיר כי בחודש שעבר נחשפה ב"גלובס" עבודה כלכלית עצמאית שהוכנה עבור מועצת הכבלים והלוויין עוד לפני הפסילה הסופית של ערוץ 20, בה נקבע כי בכל ההצעות נפלו טעויות מסוג דומה לזה שבגינו נפסלה הצעת ערוץ 20.

בשבוע שעבר קיים בג"ץ דיון בעתירות שונות שהגישו כל הצדדים למכרז, ובסיום הדיון קבע כי המהלך שבו החלה מועצת הכבלים והלוויין, לפיו הצעת RGE לא תוכרז אוטומטית כהצעה הזוכה, אלא ייפתח הליך שבו המועצה תעביר לחברה רשימת שאלות להתייחסות, ולאחריו התשובות יובאו לדיון מחדש בפני המועצה - יימשך.

בינתיים, נזכיר, חברת החדשות, שמפעילה את הערוץ מאז הקמתו לפני למעלה מעשור, ממשיכה להפעיל את הערוץ באופן זמני, למרות שעל-פי לוח הזמנים המקורי הפעלת הערוץ לפי תנאי המכרז החדש הייתה אמורה להתחיל כבר לפני קרוב לעשרה חודשים.

מ-RGE נמסר בתגובה: "לפי החלטת בג"ץ מיום חמישי האחרון, על מועצת הכבלים והלוויין לעבור לבחינת הצעת RGE במכרז על ערוץ הכנסת. קבוצת RGE משוכנעת שהצעתה לא רק שעומדת בכל תנאי המכרז, אלא שהיא גם ההצעה הטובה ביותר מכל 4 ההצעות שהוגשו. אנו סמוכים ובטוחים שהמועצה תעשה את עבודתה נאמנה ותכריז עלינו כעל הזוכים במכרז". 

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות