רפובליקת איי מרשל רוצה להנפיק מטבע דיגיטלי

הרפובליקה הזעירה, הנכללת ב"רשימה השחורה" של מקלטי מס שפרסם האיחוד האירופי, צפויה לאשר את הנפקת המטבע Sovereign ■ הסטארט-אפ Neema ובנו של רני רהב, קונסול הכבוד של איי מרשל בישראל, יסייעו ב- ICO

 

 

הילדה היין, נשיאת איי מרשל / צילום: Eduardo Munoz / רויטרס
הילדה היין, נשיאת איי מרשל / צילום: Eduardo Munoz / רויטרס

הרפובליקה של איי מרשל מתכננת להנפיק מטבע דיגיטלי ממלכתי רשמי - כך מסרו מקורות ממשלתיים ברפובליקה לסוכנויות הידיעות. חברי פרלמנט הצביעו השבוע על המשך התוכנית להנפקת המטבע, שייקרא בשם Sovereign ("הריבון"), כפי שמסר קנת קדי, סנטור ודובר הפרלמנט של איי מרשל, בראיון טלפוני לסוכנות הידיעות "בלומברג". הוא ציין כי לבית העליון של הפרלמנט יש אפשרות להגיש התנגדות למהלך, אבל לדבריו, לא צפויה כל התנגדות.

דיויד פול, השר הממונה על "סיוע לנשיאת איי מרשל", אמר ל"בלומברג" כי הממשלה, בראשותה של הנשיאה הילדה היין, תבצע הנפקה ראשונית (ICO) של המטבע הדיגיטלי ותרשה לבורסות להתחיל לסחור בו. לדבריו, המהלך נועד לחזק את התקציבים המקומיים והוא בעיקר "מיועד לצרכים ארוכי הטווח של המדינה".

כ-70 אלף תושבים חיים באיי מרשל - אוסף של יותר מ-1,100 איים באוקיינוס השקט. לדברי השר פול, ההון שיגויס ב- ICO ישמש, בין השאר, למתן שירותים רפואיים לתושבי האיים, שנפגעו מניסויים גרעיניים שביצעה ארה"ב באזור בשנות ה-50.

איי מרשל אינה המדינה הראשונה שמנסה לחזק את הכלכלה שלה עם הנפקת מטבע דיגיטלי. רק לפני כשבוע הכריז נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו, על הנפקת המטבע הדיגיטלי פטרו. בדצמבר האחרון, פרסם האיחוד האירופי "רשימה שחורה" של 17 מדינות בעולם המוגדרות כ"מקלטי מס", ובהן גם רפובליקת איי מרשל, לצד מדינות כמו פנמה, קוריאה הצפונית, טוניסיה ואיחוד האמירויות. במדינות המספקות מקלטי מס לעשירי העולם, השימוש במטבעות קריפטוגרפיים עשוי להקל על עקיפת הרגולציה הבינלאומית.

רפובליקת איי מרשל מוכרת בישראל בעיקר הודות לאיש יחסי הציבור רני רהב, המשמש מאז 2008 קונסול של כבוד של איי מרשל בישראל. בצירוף מקרים מעניין, היום נמסר ל"גלובס" כי רועי רהב, בנו של רני רהב, יסייע לממשלת איי מרשל להוביל את המהלך של הנפקת מטבע הקריפטו באמצעות חברת הסטארט-אפ הישראלית Neema, המנוהלת על ידי ברק בן-עזר.