הקיץ: ביקור ממלכתי ראשון אי-פעם של נציג המלוכה הבריטית

הנסיך ויליאם, הדוכס מקיימברידג', יבקר הקיץ בישראל, בירדן וברשות הפלסטינית

הנסיך ויליאם / צילום: שאטרסטוק
הנסיך ויליאם / צילום: שאטרסטוק

הנסיך ויליאם, הדוכס מקיימברידג', יבקר הקיץ בישראל, בירדן וברשות הפלסטינית. לפי הודעת השגרירות הבריטית בישראל: "הביקור ייערך לבקשת ממשלת הוד מלכותה והתקבל בברכה על ידי הרשויות בישראל, בירדן וברשות הפלסטינית".

במהלך 70 שנות יחסים דיפלומטיים עם הממלכה המאוחדת, מעולם לא התקיים ביקור רשמי של נציג משפחת המלוכה בישראל. היו ביקורים לא רשמיים (ספורים).

המלכה אליזבת ה-2, היא ראש המדינה שקיימה את מספר הנסיעות הממלכתיות הגבוה בהיסטוריה, אך מעולם לא הגיעה לכאן.

לפני מספר שנים, הגיע הנסיך צ'ארלס יורש העצר הבריטי להלווית הנשיא לשעבר שמעון פרס, וניצל את הביקור בירושלים כדי להמשיך להר הזיתים ולבקר בכנסיית מריה מגדלנה שם קבורה סבתו, אמו של הנסיך פיליפ, בעלה של מלכת בריטניה. הסבתא הוכרה כחסידת אומות עולם בשל הצלה של משפחה יהודית יוונית במהלך השואה. הביקור ההוא נשמר בחשאיות. הביקור של צ'ארלס, כולל השתתפותו בהלווית פרס, הוגדרו כפרטיים ולא כביקור ממלכתי. כעת, לפי הוראה של מלכת אנגליה, כמצוין בהודעת השגרירות, הנושא הזה משתנה.

ראש הממשלה נתניהו הגיב: "אנו מקבלים בברכה את ההודעה על הגעתו של הנסיך ויליאם לישראל. זהו ביקור היסטורי, ראשון מסוגו, והוא יתקבל כאן באהדה גדולה. הנחתי את מנכ"ל משרד החוץ לרכז את ההיערכות לקראת הביקור כדי להבטיח את הצלחתו".