ליברמן: "הורידו מתקציב הביטחון 8.3 מיליארד שקל"

שר הביטחון: "אנחנו לא מבקשים שום תוספת ולא מדברים על השינוי המהותי שחל במצב הביטחוני באזור. אנחנו מבקשים להחזיר את התקציב לסכום המקורי - כפי שנקבע בתר"ש גדעון"

אביגדור ליברמן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אביגדור ליברמן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

"היקף הקיצוץ הרוחבי שביצע משרד האוצר בתר"ש גדעון עומד על 6.2 מיליארד שקל, ובנוסף לכך הורידו לנו עוד 2.1 מיליארד שקל - מטלות שעליהן החליט הקבינט ובלי קשר ומחוץ למשימות שהופיעו בתר"ש גדעון כמו הקמת המכשול בעזה" - כך אמר הבוקר (א') שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון.

לדברי ליברמן, "אנחנו למעשה דנים היום על תר"ש גדעון - מינוס 8.3 מיליארד שקל. אנחנו לא מבקשים שום תוספת ולא מדברים על השינוי המהותי שחל במצב הביטחוני באזור. אנחנו מבקשים להחזיר את התקציב לסכום המקורי - כפי שנקבע בתר"ש גדעון".

תר"ש גדעון היא תוכנית רב-שנתית שעל-פיה צה"ל פועל, מתוקף הסכם שנחתם ב 2015 בין שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, לבין שר האוצר, משה כחלון. על-פי תוכנית זו, לצה"ל יעמוד תקציב קבוע שיאפשר לו ביצוע תכנון רב-שנתי.

ועדה בראשותך ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) שבמשרד ראש הממשלה, מאיר בן-שבת, צפויה להכריע בקרוב במחלוקת שבין שר הביטחון ליברמן לבין שר האוצר כחלון, בעקבות דרישת שר הביטחון להגדיל את תקציב הביטחון ב 4.8 מיליארד שקל במהלך 3 השנים הקרובות.

הדיון בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון נערך הבוקר לקראת אישור תקציב המדינה בשבוע הבא בכנסת. בדיון משתתפים גם הרמטכ"ל, גדי איזנקוט; מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם; וראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור.

לדברי ליברמן הבוקר בפתח הישיבה, "אנחנו לא מבקשים שום תוספת: אנחנו מבקשים להחזיר את התקציב לסכום המקורי, כפי שהופיע בתר"ש המקורי. אין פה עניין של פרשנות, זו פשוט אריתמטיקה. לא נוכל להמשיך ולהשלים את תר"ש גדעון ללא פתרון מניח את הדעת לנושא הזה. אני מקווה שנצליח עם האוצר בימים הקרובים".