לפיד מתכונן לבחירות: אחרי חוק המרכולים בא חוק המשתמטים

יו"ר יש עתיד ערך הבוקר כנסי בחירות בסמוך לתחנות יציאה מרכבות ואוטובוסים ■ "בשום מקום בתורת ישראל לא כתוב שמותר לשלוח אחרים להיהרג בשבילך, בשום מקום לא כתוב שמותר להשתמט משירות לאומי"

יאיר לפיד. "יש להם 700 מיליון שקל להסכמים קואליציוניים" / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד. "יש להם 700 מיליון שקל להסכמים קואליציוניים" / צילום: תמר מצפי

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ערך הבוקר (א') כנסי בחירות בסמוך לתחנות יציאה מרכבות ואוטובוסים בשעה בה חוזרים חיילים רבים לבסיסים ביום א'. צוות הניו-מדיה של המפלגה אף הפיץ את תמונות ההפגנה והפעילות הפוליטית, הבאה להדגיש את החשיבות של גיוס שווה לכולם, נושא דגל של יש עתיד.

לפיד העלה סרטון וידאו קצר, כאשר פעיל יש עתיד הנראה כחרדי עומד לצידו, ובו אמר "אחרי חוק המרכולים מגיע חוק המשתמטים. זה חוק שהוא עלבון לחיילי צה"ל, עלבון למדינה ועלבון לתורת ישראל. בשום מקום בתורת ישראל לא כתוב שמותר לשלוח אחרים להיהרג בשבילך, בשום מקום לא כתוב שמותר להשתמט משירות לאומי במד"א או בעזרה לקשישים ונכים. החרדים מנצלים את חולשתו של נתניהו בגלל החקירות כדי לדרוס את הציבור החילוני והמסורתי. עוצרים את חוק ההשתמטות חוזרים לשוויון בנטל."

ברשתות החברתיות מיהרו להגיב, כאשר תמונת החרדי לצידו של לפיד נראתה כשל אדם שאינו דתי. כלי תקשורת חרדיים פקפקו בזהותו של האיש וכעבור זמן לא רב התגלה שמדובר בדייב מנדלשטאם, פעיל של המפלגה, וחילוני. ביש עתיד שלחו הבהרה: "לאחר בדיקה התברר כי הבחור פעיל של יש עתיד שהתחפש על דעת עצמו לחרדי כאקט מחאה נגד חוק ההשתמטות".