הממונה על קבילות הציבור בתאגיד זומנה לשימוע לפני פיטורים

אורלי ממן, דוברת ואשת יחסי ציבור ותיקה, מונתה לתפקידה לפני פחות משנה ■ אתמול הודיעה על עזיבה סמנכ"לית הטלוויזיה בתאגיד, ליסה שילוח-עוזרד

תאגיד השידור כאן לוגו
תאגיד השידור כאן לוגו

הממונה על קבילות הציבור בתאגיד השידור "כאן", אורלי ממן, זומנה לאחרונה לשימוע לקראת פיטורים על-ידי יו"ר התאגיד, גיל עומר. ככל הידוע, עילת הפיטורים היא אי-התאמה מקצועית, כמו גם תלונות רבות על יחסי אנוש בעייתיים וחריגה מנהלים. 

מנגד, גורמים המכירים את הנושא מצדו האחר טענו היום (ב') כי מטבע הדברים התפקיד שמילאה ממן הוא תפקיד שלא נעים למערכת, ו"כנראה שאנשים בהנהלה הבכירה מאוד לא אהבו את מה שהיא עשתה".

לדבריהם, "צריך לזכור שלא מדובר כאן בעוד כתבת או מפיקה אלא בשומרת סף - תפקיד בכיר ורגיש שכפוף רק ליו"ר המועצה, ולא ניתן לפטר עובד שמחזיק בו כעניין של מה בכך".

על-פי הערכות, אם לאחר השימוע ההחלטה על פיטורי ממן תישאר בתוקף, העניין צפוי לעבור לפסים משפטיים.

ממן, דוברת ואשת יחסי ציבור ותיקה, מונתה לתפקיד האומבודסמן באפריל 2017, לאחר שגברה בין היתר על דדי מרקוביץ', מי ששימש כממונה על קבילות הציבור ברשות השידור. העדפתה של ממן, שגברה בפער קטן על מרקוביץ' שהוא גם בעל ניסיון בתפקיד נציב הקבילות וגם בעל ניסיון עיתונאי, התקבלה בזמנו בהפתעה מסוימת ואף עוררה ביקורת.

תפקיד הממונה על קבילות הציבור בתאגיד מוגדר בחוק השידור הציבורי, שם נכתב כי "הממונה על קבילות הציבור יהיה עצמאי במילוי תפקידו", וכי במקרה שבו הוא מכריע כי התאגיד אכן פעל שלא כדין בשידור מסוים או במקרה תוכני אחר שהובא בפניו, הוא "רשאי להורות למנכ"ל התאגיד לשדר את ממצאיו בשידורי הטלוויזיה או הרדיו".

אתמול (א') פורסם על עזיבה נוספת של בעל תפקיד בכיר בתאגיד השידור, כשליסה שילוח-עוזרד, סמנכ"לית הטלוויזיה של "כאן", הודיעה על פרישה.

מהתאגיד לא נמסרה היום תגובה בעניינה של אורלי ממן, ותגובתה של ממן עצמה טרם התקבלה.