נעילה ירוקה באירופה ובאסיה

 החשש ממלחמת סחר עם ארה"ב בעקבות החלטת טראמפ משבוע שעבר בנוגע למכסים מתפוגג ■ מניות הרכב, הטק והפיננסים רושמות עליות ■ סמסונג ו-Fast Retailing קופצות

הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') בעליות, מושפע מהנעילה החיובית אמש בבורסות ניו-יורק. החשש ממלחמת סחר עם ארה"ב בעקבות החלטת טראמפ משבוע שעבר בנוגע למכסים, והתבטאויותיו בנוגע לאי חששו ממלחמת סחר, החל להתפוגג. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בוול סטריט. באירופה עוקבים אחר הנעשה בארה"ב והבורסות מגיבות בהתאם.

המסחר באירופה ננעל בעליות שערים, כשהפוטסי הבריטיהוביל את העליות.

 

אתמול פורסמו תוצאות הבחירות באיטליה. באירופה לא מייחסים חשיבות משמעותית לחוסר הוודאות הפוליטית באיטליה אולם נראה כי התגובות הנחרצות של ראשי האיחוד האירופי על כוונת נשיא ארה"ב, טראמפ, להטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום לארה"ב מקלות על המשקיעים.

הניקיי היפני קפץ היום ב-1.79%, או ב-375 נקודות, כשהדולר רושם עליות למול הין. מניות הרכב הטק והפיננסים רושמות עליות. המניות הגדולות גם הן עולות, עם Fast Retailing .

בדרום קוריאה, הקוספי מוסיף 1.32%, עם עליות ברוב הסקטורים הגדולים. סמסונג  קופצת 3.765 ו- SK Hynix מזנקת 5.24%. ההאנג סנג מוסיף 1.39%, כאשר  Tencent  מוסיפה 2.82%.  Insurer AIA התרוממה 2.245.