ווימו ואובר, שניהלו קרב משפטי עד לאחרונה, ישתפו פעולה?

ב-The Information דיווחו כי בכירים באובר, ובראשם המנכ"ל החדש דארה קוסרשהאי, מעוניינים בשיתוף-פעולה שיביא לכך שמשתמשים באובר יוכלו לעלות על מכוניות אוטונומיות של ווימו כשיזמינו נסיעה מהשירות

מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי / צילום: רויטרסס
מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי / צילום: רויטרסס

כעת, כשנגמר הקרב המשפטי בין ווימו מבית גוגל ובין אובר על זכויות קניין רוחני בתחום הרכבים האוטונומיים, החברות עשויות לשתף פעולה.

ב-The Information דיווחו כי בכירים באובר, ובראשם המנכ"ל החדש דארה קוסרשהאי, מעוניינים בשיתוף-פעולה שיביא לכך שמשתמשים באובר יוכלו לעלות על מכוניות אוטונומיות של ווימו כשיזמינו נסיעה מהשירות. לפי הדיווח, מנכ"ל אובר מודע לכך שמערכת הנהיגה האוטונומית של ווימו מתקדמת מזו של אובר, ולכן מעוניין בעסקה כזו.

ווימו כבר משתפת פעולה עם ליפט, המתחרה של אובר, בהסדר דומה. אך לפי אתר אנגדג'ט, שיתוף-פעולה בין היריבות המשפטיות לשעבר עדיין עשוי להיות אפשרי וכנראה יסייע לווימו להעלות יותר מכוניות עם הטכנולוגיה שלה על הכביש. שיתוף-הפעולה גם יסייע לאובר להישאר תחרותית ולא להיוותר מאחור בעיני הציבור.

לפי הדיווח, המנכ"ל והבכירים באובר "אותתו" לאלפבית, חברת-האם של גוגל, על כך שהם מעוניינים ברעיון השותפות. אמנם אין כרגע אינדיקציה שווימו מוכנה לחתום על עסקה, אך דווח כי בכירים באלפבית "שקלו את אובר במשך זמן רב בתור שותף פוטנציאלי ברור".

קוסראהשי אמר בעבר למשקיעים כי אובר תרוויח מכך שיהיה ברשותה "כל שחקן שמציע רכב אוטונומי מחובר לרשת שלנו". במקביל, החברה ממשיכה לפתח מערכת לרכב.