דניאל הרשקוביץ מונה ליו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח

המינוי בוצע השבוע ע"י נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס ■ עד לאחרונה כיהן הרשקוביץ כנשיא אוניברסיטת בר-אילן ובעבר ח"כ בכנסת ה-18 מטעם הבית היהודי ושר המדע

פרופ' דניאל הרשקוביץ. / דוברות משרד המדע
פרופ' דניאל הרשקוביץ. / דוברות משרד המדע

יו"ר חדש למועצה הלאומית למחקר ופיתוח - נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס מינו השבוע לתפקיד את הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, עד לאחרונה נשיא אוניברסיטת בר-אילן ובעבר ח"כ בכנסת ה-18 מטעם הבית היהודי ושר המדע. הרשקוביץ, בן 65, הוא פרופסור למתמטיקה מהטכניון.

המועצה הלאומית למחקר ופיתוח הוקמה ב-2004 על בסיס חוק הנושא את שמה, שיזם ב-2002 מי שהיה אז שר המדע, מיכאל איתן. המועצה, הכפופה למשרד המדע, משמשת כזרוע חשיבה אסטרטגית של הממשלה, ותפקידה לבחון את מערכות המחקר והפיתוח הקיימות בישראל, ולמפות את צרכיהן, את נקודות החוזק ואת נקודות התורפה שלהן. המועצה ממליצה לממשלה על מדיניות לאומית בנושאי מחקר ופיתוח, מפיקה דו"חות ועורכת סקרים על מצב המדע והמחקר ככלי להשגת היעדים הלאומיים.

המועצה מורכבת ממליאה בת 15 חברים, הנבחרים לתפקיד על בסיס הרקע האקדמי, המחקרי, הכלכלי והארגוני שלהם. אחד מחברי המליאה הוא משקיף מטעם משרד הביטחון, והפעילות עצמה נעשית במסגרת עשר ועדות משנה בנושאים שונים: מו"פ ממשלתי, מו"פ במכוני מחקר, מדענים ראשיים, תשתיות מחקר, קשרי אקדמיה-תעשייה, אנרגיה, חלל, סייבר, מדעי החיים וקשרי מחקר ופיתוח בין-לאומיים.

שר המדע אופיר אקוניס מסר בעקבות המינוי: "פרופ' דניאל הרשקוביץ מביא לתפקיד שילוב ייחודי של עולם האקדמיה והמחקר, עם היכרות מעמיקה מבפנים של עולם הממשל והמדיניות. שילוב זה עושה אותו ראוי ומתאים במיוחד לתפקיד. אני מאחל לו הצלחה רבה בהובלת המועצה קדימה ושמח שהוא נענה לבקשתי".

לצד פעילותו האקדמית הרשקוביץ' הוא גם בעל הסמכה לרבנות ובוגר ישיבת "מרכז הרב". הוא שירת בחיל המודיעין והשתחרר בדרגת רב סרן. הוא נשוי, אב לחמישה וסב ל-11 נכדים.