נעילה מעורבת באירופה; השווקים הגיבו להחלטת טראמפ

הנשיא טראמפ ומנהיג צפון קוריאה ג'ונג און צפויים להיפגש בתוך כחודשיים ■ הבית הלבן אישר את הידיעות וטראמפ צייץ כי נעשתה התקדמות "גדולה"

בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק
בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק

המדדים המרכזיים בבורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים.

 

מניות הפלדה והמחצבים רשמו ירידות, לאחר שהנשיא טראמפ פרסם את אתמול החלטתו בנוגע למיסוי הייבוא על פלדה ואלומיניום לפיה המכסים על פלדה מיובאת לארה"ב יעמדו על 25% ועל אלומיניום מיובא יעמוד על 10%. 

מניית  Lagardere SCA צנחה במסחר לאחר שקבוצת המדיה הצרפתית דיווחה על תוצאות מאכזבות לשנת 2017.

באסיה נרשמו היום עליות על רקע הדיווחים כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הסכים לפגוש את מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. 

 

הנשיא טראמפ ומנהיג צפון קוריאה ג'ונג און צפויים להיפגש בתוך כחודשיים. הבית הלבן אישר את הידיעות וטראמפ צייץ כי נעשתה התקדמות "גדולה". עם זאת טראמפ הדגיש כי הסנקציות על צפון קוריאה יישארו עד שתושג עסקה בין הצדדים. 

בארה"ב התפרסמו נתוני שוק העבודה לחודש פברואר. הכלכלנים צפו תוספת של כ-205 אלף מקומות עבודה וירידה של 0.1% בשיעור האבטלה לרמה של 4%. לעומת זאת, הנתונים שפורסמו היו תוספת של 313 אלף מקומות עבודה ושיעור האבטלה נשאר על 4.1%.

כאמור המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה חיובית, לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ החריג את קנדה ומקסיקו ממדיניות המכסים החדשה שלו .

במסחר החוזים על הנפט נרשמות עליות קלות ואילו במסחר במתכות היקרות נרשמות ירידות קלות. 

גם באירופה הסתיים אתמול המסחר במגמה חיובית, לאחר שה-ECB החליט כצפוי להותיר את גובה הריבית ללא שינוי.  

הבנקים האירופיים חוזרים להעניק הלוואות לעסקאות נדל"ן: עם הצמיחה בכלכלת היבשת ושיקום המאזנים של רוב הבנקים משנות המשבר, בנקים רבים מגדילים את נפח ההלוואות ומתחרים באגרסיביות על הריביות. בשנה שעברה רכשו משקיעים נכסים מסחריים בהיקף 312 מיליארד אירו באירופה, עלייה מ-281 מיליארד אירו ב-2016.