נתניהו דורש מהחרדים: בלי חקיקה על דת ומדינה עד סוף 2019

נציגי המפלגות החרדיות יגיעו ללשכת נתניהו בניסיון לפתור את משבר הגיוס ■ רה"מ ינסה להגיע להסכמה על נוסח חוק הגיוס, ובתמורה יבקש מהחרדים לא לקדם מהלכים שנויים במחלוקת ■ ליברמן החריף את הטון: "צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב (שבת) ב-22:00 עם ראשי הסיעות החרדיות, במטרה לפתור את משבר הגיוס. בפגישה ינסה נתניהו להגיע להסכמה על נוסח חוק הגיוס, שיעלה להצבעה בוועדת שרים לחקיקה ובקריאה טרומית בשבוע הקרוב, לפני ההצבעות על התקציב. לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו ידרוש מהחרדים להתחייב כי לא יקדמו מהלכים שנויים במחלוקת בנושאי דת ומדינה עד סוף 2019, והתחייבות לקידום חוק הלאום.

"אנחנו מבקשים מהחרדים לא להעלות בכנסת הזאת דברים שנויים במחלוקת, לא כשרות ולא רבנות, ולא להכניס עוד פצצות נפץ עד הסוף", אמר לוואלה! NEWS גורם בסביבת נתניהו. אם יושגו הסכמות, החרדים צפויים לפנות לאדמו"רים והרבנים במועצות גדולי התורה כדי לקבל הסכמה על הנוסח ועל כך שהוא יובא להצבעה בטרומית בלבד ולא בשלוש קריאות. ההערכה היא כי חלקם יעשו זאת עוד הערב.

בלשכת נתניהו נערכים ללילה ארוך. אם יושגו הסכמות עם החרדים מוקד המשבר הקואליציוני יעבור לשני שותפים אחרים: שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון. הראשון מאיים להצביע נגד חוק הגיוס - גם בקריאה טרומית - בעוד שהשני מוכן להצביע רק בעד חוק שיקודם בהסכמת כל השותפים לממשלה.

בשלב זה, ליברמן וכחלון טרם זומנו ללשכת ראש הממשלה, אך לפי ההערכה, אם תושג הסכמה עם החרדים תיתכן עוד הערב ישיבה של כל ראשי הקואליציה.

ליברמן מסומן כמכשול העיקרי

ליברמן החריף את אווירת המשבר עם צאת השבת, כשצייץ בטוויטר כי ‏"בחיים, יש רגעים שבהם צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי או משתלם. זהו בדיוק הרגע". ליברמן מסומן בשלב זה כמכשול העיקרי שעלול למנוע את פתרון המשבר, שכן נתניהו דורש גם ממנו לרדת מהאיום לפרק את הממשלה בהמשך אם חוק הגיוס יעלה לקריאה שנייה ושלישית.

גורמים בסביבת ראש הממשלה דחו בתוקף את הטענה כי נתניהו וליברמן מתואמים במשבר, ואמרו לוואלה! NEWS כי מדובר ב"שטות ושקר". לדבריהם, "ראש הממשלה עושה הכול כדי לפתור את המשבר אבל יש דברים שהם לא בידיו. הוא לא רוצה להגיע למצב שבעוד חודש יש משבר נוסף".

כמו כן, הגורמים הבהירו שדרישתו של נתניהו מהשותפים הקואליציוניים להתחייב עד סוף 2019 אינה אבסולוטית - כלומר אינה נוגעת לחקירות - אלא בנוגע לתהליך חקיקת חוק הגיוס בלבד, ונושאים רגישים הנוספים בנושאי דת ומדינה וחסינות מפני משברים פוליטיים בנושא. "עברנו מספיק טלטלות וראש הממשלה רוצה לוודא שאף אחד מהצדדים לא מכניס עוד בעיות ושתישאר עוד שנה וחצי לעבודה", אמרו הגורמים.