מגדל תרכוש בחצי מיליארד ש' מגדל משרדים שייבנה בבני-ברק?

מגדל מנהלת מגעים לכניסה לפרויקט המתוכנן במקום "מרכז דן" בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ובן-גוריון בבני-ברק ■ מזה כ-20 שנה עומד במקום שלד בניין נטוש

מתחם מרכז דן בבני-ברק/ צילום: תמר מצפי
מתחם מרכז דן בבני-ברק/ צילום: תמר מצפי

זרוע ההשקעות של קבוצת הביטוח מגדל ממשיכה לעבות את פורטפוליו ההחזקות הישירות שלה בנדל"ן מניב. ל"גלובס" נודע כי מגדל, שאת השקעותיה מנהל אסף שהם, מנהלת מגעים לכניסה לפרויקט המתוכנן במקום "מרכז דן" בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ובן-גוריון בבני-ברק.

ככל הידוע, מגדל מנהלת מגעים לרכישת מגדל המשרדים, שצפוי לקום במסגרת הפרויקט, או חלק ממנו. על פי גורמים בשוק, מדובר בעסקה מותנית, שתיכנס לתוקף עם השלמת המבנה, כשסכום ההשקעה של מגדל עשוי להגיע עד לחצי מיליארד שקל.

הפרויקט עדיין רחוק ממימוש. מזה כ-20 שנה עומד במקום שלד בניין נטוש, ותוכניות שונות לבנייה במקום, שבעבר שימש מחסן הירקות של תאגיד תנובה, לא הצליחו לצאת לפועל והפכו את מרכז דן ל"פיל לבן" ענקי.

לפני כשנתיים פורסם כי הנכס נרכש במכרז על ידי קבוצת משקיעים חרדים, בהובלת היזם יהודה עמר מבני-ברק. על פי אותו פרסום, רכשה הקבוצה את הפרויקט בתמורה ליותר מ-200 מיליון שקל. עבור עמר מדובר בניסיון ארוך שנים ליזום במקום פרויקט גדול, המנצל את המיקום המרכזי של השטח.

כפי שפורסם אז, מתכננת קבוצת המשקיעים להקים על שטח הנכס (10.4 דונם) מרכז מסחרי גדול וכן מגדל משרדים של כ-40 קומות. על פי הדיווח, מדובר בזכויות בנייה קיימות, ובקרבה המיידית של הפרויקט המתוכנן נבנו בשנים האחרונות שורה של מגדלי משרדים חדשים.

רכישת זכויות במגדלי משרדים מניבים על ידי הגופים המוסדיים הגדולים במשק, בעיקר מכספי העמיתים והמבוטחים שהם מנהלים במסגרת החיסכון לטווח ארוך, הפכה בשנים האחרונות לנפוצה. זאת, בשל המאפיינים של נכסים כאלה, שמניבים תזרים מזומנים קבוע, המהווה עוגן לתשואות שאינו קשור ישירות בשוקי ההון.

כך, לצד עליית הערך של הנכס עצמו, מבחינת המוסדיים ההחזקה במגדל כזה מניבה מזומנים, לצד היותה כלי להפחתת התנודתיות בתשואות. נדגיש כי לרוב מדובר ברכישה שלא בשלב היזמי רב הסיכונים, כי אם לאחר שכבר יש נכס מניב, ללא סיכוני ההקמה.