מי חגג עם סמדר ברבר-צדיק באירוע של הבנק הבינלאומי?

וגם: ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת ת"א אירח את אלה שקולן נשמע אשר דיברו על אלה שלא

סמדר ברבר־צדיק ואברהם קוזניצקי / צילום: סיון פרג'
סמדר ברבר־צדיק ואברהם קוזניצקי / צילום: סיון פרג'

בכל זאת הגענו למרות הכול

למי עוד לא מלאו 50, והוא בכל זאת התעקש לחגוג 70 בסופ"ש?

בסוף השבוע שעבר נערך באולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב אירוע בנקאות הפלטינום של הבנק הבינלאומי. הפעם עמד האירוע בסימן 70 שנה למדינת ישראל.

סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבינלאומי, קיבלה את פני האורחים והאורחות, בהם צבי סטפק, מייסד ובעלי בית השקעות מיטב דש; הביוכימאית פרופ' רות ארנון, ממפתחי תרופת הקופקסון; אברהם קוזניצקי, בעל השליטה ויו"ר קבוצת הבנייה והתשתיות מנרב; הנהלת הבנק ובה הסמנכ"לים אלה גולן, אילן בצרי ויורם סירקיס; אביגדור אבני, מנהל בנקאות הפלטינום; אמיר מזור, מנהל סניף ראשי יובנק ורבים אחרים.

במהלך האירוע הסבירה ברבר-צדיק כי 70 שנה הן הזדמנות טובה לזכור שהבינלאומי הוא הבנק הגדול האחרון שקם לפני 45 שנה בישראל, זאת הודות לחזונו של יצחק ספיר שביקש להניע את גלגלי התעשייה ולהגדיל את התחרות במערכת הבנקאית.

היא הזכירה כי ראשי הבנקים הגדולים התנגדו בזמנו למהלך וניבאו כי הוא יחזיק מעמד 5 שנים בלבד. המציאות הייתה אחרת. 

סמדר ברבר־צדיק ואברהם קוזניצקי / צילום: סיון פרג'
 סמדר ברבר־צדיק ואברהם קוזניצקי / צילום: סיון פרג'

עם הפנים לאסיה

ביום רביעי בשבוע שעבר השיק רשמית בנק ההשקעות איון פסיפיק (Ion Pacific) משרד בתל-אביב, בנוסף למשרדים בהונג-קונג ובלונדון. הפעילות המקומית תנוהל על-ידי ערן זק, לשעבר ראש מחלקת בנקאות להשקעות בפועלים שוקי הון ובנקאי השקעות בקבוצות המיזוגים והרכישות של מריל לינץ' וליהמן ברדרס.

חגיגות ההשקה והמפגשים נערכו במתחם SOSA בתל-אביב, בנוכחות נציגי קרנות הון סיכון מקומיות, מנהלי סטארט-אפים, כמו גם קבוצת משקיעים של הבנק שהגיעה במיוחד לחגיגה בישראל, ובעיקר היא הגיעה על מנת להיפגש עם אנשי ונשות התעשייה ולבחון את פוטנציאל השוק. קודם לאירוע הוצהר כי בכוונת הבנק, שכבר ביצע בעבר השקעות בישראל, להרחיב את השקעותיו ולהגיע בהמשך לכ-100 מיליון דולר.

במגיעים להיפגש ולהתרשם נצפו: אהרון מנקובסקי, שותף בקרן פיטנגו; טליה רפאלי, מבית הספר לעסקים קולומביה; ד"ר עדי גילת, שותפה מייסדת בפירמת עו"ד H-F & Co; וטל ברנוח, מייסד ומנהל קרן דיסטרפטיב.

איון פסיפיק הוקם בשנת 2015 על-ידי איתמר הר-אבן ומייקל ג'וזף. 

טל גרנות ואיתמר הר אבן / צילום:  דורי שחר
 טל גרנות ואיתמר הר אבן / צילום: דורי שחר

מייצגות את קולן של כולן

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל-אביב אירח את אלה שקולן נשמע אשר דיברו על אלה שלא

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל-אביב, בניהולה של סיגלית בן חיון, ערך השבוע (א') בגן האורבני (האומן 17) בתל-אביב אירוע מיוחד לבוגרות האוניברסיטה, בסימן יום האישה ואולי גם ללא קשר אליו.

סיגל אדר, העומדת בראש הארגון הזכירה שנשים עדיין מודרות באופן שיטתי מעמדות כוח והשפעה בתחומים שונים, כאשר גם באקדמיה, בה יש רוב לנשים בתואר ראשון ושני, בפרופסורה הן מהוות 16% בלבד. "הנזק העיקרי הוא שבכל המקומות האלה בהם מקבלים החלטות, קולנו לא נשמע. את יום האישה הבינלאומי נציין עם נשים שקולן נשמע באופן ברור", אמרה אדר.

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, הצהיר במהלך הערב כי הוא מאמין בצורך בגיוון מגדרי.

"כיום מהוות הנשים 29% מהסגל האקדמי, ומטרתנו תוך 5 שנים לעלות את שיעורן ל-35%", הוא הבטיח.

עוד באירוע, נערך על הבמה שיח בין שתיים מהבוגרות - טלי מורנו, בוגרת הפקולטה למדעי הרוח, עיתונאית ומגישת המהדורה המרכזית של חדשות 10, ואלונה בר און, בוגרת הפקולטה למדעי החברה וניהול, יו"רית ובעלים משותפת ב"גלובס".

בר און שיתפה בחוויותיה בעבר בדירקטוריון בנק לאומי בהנהגתה דאז של גליה מאור, המנכ"לית לשעבר, בהתרשמותה ממנה, ובכך שלמדה ממנה רבות על ניהול. בר און הוסיפה כי בחברה הישראלית קיימות אוכלוסיות מודרות אף יותר מהנשים, כמו ערבים וחרדים ואף מגזר העסקים הקטנים.

מורנו אמרה "נפגעתי לא מעט מהתנהגות שובניסטית והבטחתי לעצמי שלא אהיה כזאת. אני אעטוף ואחבק את מי שאזהה כזקוקה לתמיכה. כל אשה שמגיעה לעמדת השפעה צריכה להעניק תמיכה לנשים שמתחתיה. כך יעשה השינוי".

עוד התארחו בערב: אדנקו סבחת-חיימוביץ', שופטת בית משפט השלום; נילי צור, מנכ"לית ויסוצקי; עו"ד גלי לוי, התובעת הראשית במשרד העבודה; ובוגרות אחרות המכהנות במגוון תפקידים במשק. 

אדנקו סבחת־חיימוביץ', יוסף קלפטר וסיגל אדר / צילום: יעל צור
 אדנקו סבחת־חיימוביץ', יוסף קלפטר וסיגל אדר / צילום: יעל צור