נעילה שלילית בוול סטריט; מניית קוואלקום נפלה ב-5%

"שיקולים ביטחוניים": נבלמה עסקת קוואלקום-ברודקום ■ מדד המחירים לצרכן החודש - בהתאם לתחזיות ■ טראמפ הודיע על הדחת מזכיר המדינה רקס טילרסון לטובת מייק פומפאו ■ נעילה שלילית בבורסות אירופה

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

יום המסחר הנוכחי (ג') בוול סטריט ננעל במגמה שלילית, לאחר שנפתח בעליות. באסיה ננעלו השווקים במגמה מעורבת, ובבורסות אירופה הסתיים המסחר בירידות חדות.

 

הדוח החודשי של מדד המחירים לצרכן בארה"ב פורסם היום ועמד על עלייה של 0.2%, ממש על פי התחזיות, 0.1% פחות מהחודש שעבר. כרגע לא בטוח האם הנתון ישפיע על עתיד האינפלציה, אחריו עוקבים האנליסטים בתשומת לב מרובה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע אתמול (ב') כי בכוונתו למנוע את עסקת המיזוג הענקית בענף השבבים בין קוואלקום  ל-ברודקום  בגין "פגיעה בביטחון הלאומי". טראמפ מאמץ את המלצותיה של הוועדה האמריקאית לקידום השקעות זרות, שבין תפקידיה בחינת השתלטות של חברות אמריקאיות על ידי משקיעים זרים. ההחלטה נחשפה שעות לאחר שהוק טן, מנכ"ל ברודקום הסינגפורית, נפגש עם בכירים בפנטגון במה שנראה כניסיון של הרגע האחרון להציל את מה שאמורה הייתה להיות המיזוג הטכנולוגי הגדול ביותר בהיסטוריה. (לסיפור המלא)

עוד שינויי כיסא בבית הלבן: הנשיא טראמפ אמר כי יפטר את מזכיר המדינה רקס טילרסון ויחליף אותו בראש ה-CIA מייק פומפאו. את פומפאו תחליף ג'ינה הספל, שתהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד. (לסיפור המלא)